Testen Gelderland Zuid

Auteur Topic: Testen Gelderland Zuid  (gelezen 3723 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #10 Gepost op: 9 maart 2012, 14:53:50
De oefeningen zijn op het oefenterrein in Ambt Delden (G4S). Daar worden inderdaad fictieve straatnamen meegegeven aan de uitrukkende eenheden. In dat opzicht zou het dus wel kunnen dat deze alarmeringen voor de ploegen die aan het oefenen zijn worden uitgezonden.... ;)

Ik denk dat we beiden wat anders bedoelen, maar in dit geval zijn het dus daadwerkelijke oefeningen en dat was de oorspronkelijke vraag :)


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #11 Gepost op: 9 maart 2012, 15:04:39
Zou kunnen, maar 9 van de tien keer zijn het fictieve adressen in niet bestaande plaatsen. Waar zijn die oefeningen dan? :)

Klopt!  :) Vaak zijn het inderdaad slechts testincidenten die worden verzonden. Vandaar ook het begin van mijn zin 'In dit geval...'  O0


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #12 Gepost op: 9 maart 2012, 16:37:03
Ze kunnen of apart oefenen in een virtuele omgeving oefenen (Maasdijk Overasselt of iets in die hoek), of in dit geval de voertuigen koppelen aan deze 99** nummers en zo met de realistische oefeningen mee doen
Student Technische Bedrijfskunde TU/e


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Reactie #13 Gepost op: 9 maart 2012, 21:26:21
Wat ik begrijp is dat men in GMS een apart "gedeelte" gemaakt heeft om oefeningen te draaien. Dat betekent dat men ook de centralisten kan oefenen. De daadwerkelijk oefenende eenheden in het veld krijgen een pager en worden dus realistisch opgeroepen.

Gelderland-Zuid heeft inderdaad een contract met G4S om in Ambt Delden alle korpsen realistisch te oefenen.