Voor een deel is het antwoord al gegeven in dit topic.
Is men bij deze inzet vergeten om de auto stroomloos te zetten?
We weten niet hoe de situatie ter plekke was, dus alles wat we zouden zeggen zou speculaas zijn.
Mogelijk was de voorkant van de auto zover vervrongen dat het nogal wat tijd zou kosten om de motorkap te openen en bij de accu te komen. Ik heb ook opgezocht waar de accu van een gold 6 zit, deze bevind zich naast de linkse wielkast, best ver naar achter dus.
http://www.theorie1dag.nl/upload/images/Golf6motoronderdelen.jpgMisschien is er, mede door het letsel, voor gekozen om ze snel mogelijk het dak eraf te knippen, scoop and run heet dit geloof ik. Een auto word bij een dergelijke inzet zo snel mogelijk opengeknipt zodat het slachtoffer direct afgevoerd kan worden.
Mogelijk is de motorkap wel open geweest, maar was het onbegonnen zaak om de accu polen los te maken doordat de accu geplet was tussen motorblok en linkse wielkast.
De brandweer kan tegenwoordig een zak op het stuur vastmaken, deze valt er geheel overheen en vangt de airbag op, zodat niemand gewond kan raken doordat de airbag op een ongewenst moment klapt.
Je ziet overigens ook dat de brandweer beschermhoezen over de scherpe delen van de carrosserie heeft geplaatst, ik kan alleen niet zien of de airbag hoes is geplaatst.