Wel of geen accupolen loskoppelen na een ongeval

Auteur Topic: Wel of geen accupolen loskoppelen na een ongeval  (gelezen 22684 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #30 Gepost op: 12 januari 2014, 18:18:50
Citaat van: Diamondback link=msg=1236377 date=1389544134
Effe een oprisping uit de diepste krochten van mijn uiterst onbetrouwbaar brein en zo...

Dat MDT - dat hoeft natuurlijk niet op elke wagen te zitten.
Er is communicatie met de meldkamer. Kun je niet even doorprikken naar een backoffice waar iemand met dat systeem op schoot je haarfijn uit kan leggen waar de belangrijke puntjes zitten? Heb je genoeg aan 2 van die dingen op de meldkamer.
Zou kunnen. Maar dan heb je geen keurige tekening van de betreffende auto erbij. Nu kun je middels een tekening zien waar alle veiligheidsvoorzieningen in een auto zitten. Je kunt zelfs een auto pellen via het beeldscherm zodat je nog beter kunt zien waar wat zit. ;)


adw

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #31 Gepost op: 15 januari 2014, 22:36:56
Het loskoppelen van de massaklem (niet de + kabel) verminderd altijd de kans op kortsluiting,maar bied bij de huidige voertuigen geen 100% zekerheid dat alles spanningsvrij is.
Het heeft ook de voorkeur om de massa kabel los te schroeven i.p.v door te knippen, omdat het bij elektrisch verstelbare stoelen wel eens makkelijk kan zijn dat je de spanning er weer op kunt zetten.

Een nieuwe ontwikkeling op dit moment bij o.a. Mercedes is het toepassen van QR code stickers op de B-stijl en in de tankklep.
Bij inscannen met een mobiele telefoon of tablet verschijnt de reddingskaart voor het betreffende voertuig.
Deze kaart is gelijk aan de reddingskaarten in de M.D.T. van het crash recovery systeem.