landbouwvoertuig particulier

Auteur Topic: landbouwvoertuig particulier  (gelezen 8660 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Koekerdt

• Forum gebruiker
Gepost op: 9 maart 2012, 17:01:32
Hallo,

Ik ben benieuwd of ik als particulier een golfkar (benzine) als landbouwvoertuig kan laten registreren.

Zo ja, hoe is zoiets te regelen en aan welke voorwaarden moet het voldoen?

Zo nee, hoe moet ik die dan registreren en aan welke voorwaarden moet het dan voldoen?

Alvast bedankt.

groeten,
Bas

Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #1 Gepost op: 9 maart 2012, 18:57:08
www.rdw.nl

kan via hun site de vraag daa rvoorleggen waar die thuis hoort
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

Koekerdt

• Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 9 maart 2012, 20:19:04
ja klopt,

maar het RDW reageert na 8 werkdagen pas op een vraag.

Misschien dat iemand van de politie hier wat over uit zn hoofd weet.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #3 Gepost op: 9 maart 2012, 20:32:35
Raar ik heb uiterlijk binnen drie werkdagen een antwoord, hetij de uitleg hetzij een doorverwijzing.
Tot adressen van de Oostenrijkse RDW aan toe
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #4 Gepost op: 9 maart 2012, 22:58:47
Als je het al hebt over een regel die zwaar wordt misbruikt.....

Dan zou dit een regeltje zijn dat teruggedraaid moest worden, particuliere voertuigen onder landbouwregellingen laten vallen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #5 Gepost op: 10 maart 2012, 11:05:26
Als je het al hebt over een regel die zwaar wordt misbruikt.....

Dan zou dit een regeltje zijn dat teruggedraaid moest worden, particuliere voertuigen onder landbouwregellingen laten vallen.

Dat is een opmerking die om nadere uitleg vraagt. Je bent kennelijk behoorlijk op de hoogte van de regel opzich.
Ik totaal niet ik weet alleen dat de max. snelheid voor dergelijke voertuigen 25 km/u is.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 10 maart 2012, 11:26:29
Ik ben benieuwd of ik als particulier een golfkar (benzine) als landbouwvoertuig kan laten registreren.

Wil je een landbouwvoertuig of een motorrijtuig met beperkte snelheid? Dat zijn namelijk in de Regeling Voertuigen twee hele andere begrippen... Ik ga uit van het laatste...

Citaat
motorrijtuig met beperkte snelheid: motorvoertuig met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van niet meer dan 25 km/h, niet zijnde een landbouw- of bosbouwtrekker of een bromfiets, niet ingericht voor het vervoer van personen en ingericht voor het bij op korte afstand van elkaar gelegen plaatsen afleveren of ophalen van goederen; onder motorrijtuig met beperkte snelheid wordt mede verstaan:

a. motorrijtuig met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van niet meer dan 45 km/h, niet zijnde een landbouw- of bosbouwtrekker of een bromfiets, niet ingericht voor het vervoer van personen en wel ingericht voor het uitvoeren van werkzaamheden buiten wegen, aan wegen of aan werken op, in, langs en boven wegen;

b. motorrijtuig met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van niet meer dan 45 km/h, met niet meer dan acht zitplaatsen, de bestuurderszitplaats niet meegerekend, niet zijnde een landbouw- of bosbouwtrekker of een bromfiets, dat een combinatie vormt met één of meer aanhangwagens die zijn ingericht voor het vervoer van personen;

Kort gezegd... Of het voertuig moet erop ingericht zijn om goederen te vervoeren voor werkzaamheden op de weg of op het land. Daarbij dienen ook alle stoelen behalve de passagiersstoel te zijn verwijderd. Of het voertuig moet een samenstelsel van aanhangwagens vormen die allen ingericht zijn op het vervoer van personen. Voldoet hij hier niet aan dan kan hij nooit een motorrijtuig met beperkte snelheid worden.  
Daarnaast moet je nog aan alle eisen voldoen zoals die in de Regeling Voertuigen aan een motorrijtuig met beperkste snelheid stelt. Denk daarbij aan verlichting, een afgeknotte driehoek, begrenzing. Een en ander moet ook nog netjes verzekerd worden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #7 Gepost op: 10 maart 2012, 19:58:15
Dat is een opmerking die om nadere uitleg vraagt. Je bent kennelijk behoorlijk op de hoogte van de regel opzich.
Ik totaal niet ik weet alleen dat de max. snelheid voor dergelijke voertuigen 25 km/u is.

Snel uitgelegd?

Dit is een uitermate mooi regeltje waarmee een heleboel loonbedrijven de benodigdheid van een NIWO vergunning mee ontlopen. Deze regel zou eigenlijk alleen moeten gelden voor landbouwvoertuigen echter er zijn zoveel voertuigen op dit moment in particulier bezit die gebruik maken van deze regelling.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #8 Gepost op: 10 maart 2012, 20:30:39
Snel uitgelegd?

Dit is een uitermate mooi regeltje waarmee een heleboel loonbedrijven de benodigdheid van een NIWO vergunning mee ontlopen. Deze regel zou eigenlijk alleen moeten gelden voor landbouwvoertuigen echter er zijn zoveel voertuigen op dit moment in particulier bezit die gebruik maken van deze regelling.

Bedoelde eigenlijk meer de uitleg zoals boven je reactie, ik zie niet hoe je daar misbruik van kunt maken maar, het zal ongetwijfeld mogelijk zijn en daarmee ook uitgebuit worden...

Koekerdt

• Forum gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 11 maart 2012, 21:10:25
Wil je een landbouwvoertuig of een motorrijtuig met beperkte snelheid? Dat zijn namelijk in de Regeling Voertuigen twee hele andere begrippen... Ik ga uit van het laatste...

Kort gezegd... Of het voertuig moet erop ingericht zijn om goederen te vervoeren voor werkzaamheden op de weg of op het land. Daarbij dienen ook alle stoelen behalve de passagiersstoel te zijn verwijderd. Of het voertuig moet een samenstelsel van aanhangwagens vormen die allen ingericht zijn op het vervoer van personen. Voldoet hij hier niet aan dan kan hij nooit een motorrijtuig met beperkte snelheid worden.  
Daarnaast moet je nog aan alle eisen voldoen zoals die in de Regeling Voertuigen aan een motorrijtuig met beperkste snelheid stelt. Denk daarbij aan verlichting, een afgeknotte driehoek, begrenzing. Een en ander moet ook nog netjes verzekerd worden.

Thnx, duidelijk verhaal.

Hoe registreer ik dat bij het RDW? want ik verwacht niet dat er een typegoedkeuring is voor een golfkar. moet de kar dan langs een keuringsstation?