normale telefoon nummer brandweer

Auteur Topic: normale telefoon nummer brandweer  (gelezen 5158 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 10 maart 2012, 23:12:20
Dan kan men wel lachen (lekker "respectvol")  maar ik denk dat een hoop Nederlanders niet het telefoon nummer weten van de meldkamer van de brandweer.  En dus geen melding gaan doen die niet spoedeisend is.  
Ik heb geen idee waar jij vandaan haalt dat er om je vraag gelachen wordt? Het is pas disrespectvol om forumgenoten te betichten van respectloze opmerkingen!

(ik heb het nergens over een brandweerpost gehad dus het eea wordt hier ook uit zijn verband getrokken)  

Even je eigen citaat:
Of is er verschil tussen waar beroepsbrandweer is en waar vrijwillige brandweer is?
Dat kan natuurlijk alleen maar over brandweerPOSTEN gaan, dus we trekken niets uit het verband.

Ik wil je dan nu ook openlijk vragen op een andere manier te gaan reageren. Ik, en andere forumleden met mij, proberen zo goed mogelijk antwoord op je vraag te geven en jij komt er dan mee dat we niet respectvol met je omgaan. In meerdere discussies heb ik me ingehouden, maar bij deze de vraag: zou je een keer iets minder kinderachtig willen doen? :|

Maar om, zoals ik eerder al deed,  antwoord op je vraag te geven: voor niet-spoedeisende zaken kan je altijd 0900-8844 bellen. De politie schakelt je dan door. Je kan ook zoeken of je ergens het telefoonnummer van een regionale alarmcentrale kunt vinden, maar via 8844 wordt je in principe ook doorgeschakeld!
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 10 maart 2012, 23:39:47
Ik heb geen idee waar jij vandaan haalt dat er om je vraag gelachen wordt? Het is pas disrespectvol om forumgenoten te betichten van respectloze opmerkingen!

Hier vandaan:
Precies, als iedere post zelf zijn klusjes zou regelen zou het een aardig (ongecoordineerd) zootje worden haha   :)

vooral blijven lachen.............................. ik stel nog eens een vraag...... maar op dit soort "antwoorden" eindigt op haha  zit ik dus niet te wachten en vind ik inderdaad niet respectvol   (maar daar verschillen we dus van mening)      

Maar ik ben schijnbaar diegene die de reacties moet aanpassen  zoals een ander forumlid elders aan gaf: ik moet niets. ........  
(je doet in ieder geval lekker mee met de rest)

Even je eigen citaat:Dat kan natuurlijk alleen maar over brandweerPOSTEN gaan, dus we trekken niets uit het verband.
Ik stelde toch een vraag in het geciteerde   een vraag houd in dat ik het dus niet weet   maar goed je antwoord is duidelijk    ik had het moeten weten..........  dat het "natuurlijk" over brandweerPOSTEN ging.....    je geeft een antwoord alsof domme vragen bestaan.    
Nog even en niemand durft op dit forum nog iets te vragen of een andere mening te  geven.

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 10 maart 2012, 23:53:49
Domme vragen bestaan niet, daarom geef ik ook gewoon antwoord op je vraag. Je gaat echter voorbij aan iedere vorm van een fatsoenlijke discussie. De reactie van Jeroen (zelf centralist) is er op gebaseerd dat wanneer iedere post zelf gaat uitrukken naar meldingen terwijl de alarmcentrale daar niets vanaf weet het één groot zooitje wordt. Immers is dan niet meer duidelijk welke voertuigen nog inzetbaar zijn en welke al bezig zijn met "per post gemelde" klussen. Bovendien worden incidenten dan niet meer geregisteerd en zit je ook met aansprakelijkheid etc.

En wij willen alles uitleggen. Ik heb echter nog maar weinig mensen op het forum gezien die vinden dat ze in hun mening geven beperkt worden. Alleen jij blijft er maar op hameren, maar maar je lokt zelf aan de lopende band mensen uit de tent. Laten we het eens omdraaien: ik ben van mening dat menig discussie 'geruïneerd' (woordkeuze is verkeerd, maar beschrijft mijn mening wel het best) wordt door jouw manier van reageren. Ik val vrijwel nooit mensen openbaar aan, maar als jij forumleden onterecht beticht van disrespect zal ik dat maar terecht maken... ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 11 maart 2012, 00:14:57
Ik ben zo als ik ben.......... en zo ben ik.    Misschien een goede onderschrift      098uo   098uo   098uo

Mijn "manier" van reageren staat mensen niet aan omdat ik vaak een andere mening heb.      
Nogmaals de manier waarop er op een andere mening wordt gereageerd houd mensen tegen om hun mening neer te zetten, behalve als het dezelfde mening is.      
Als ik niet ik was  dan zou ik me ook 5x bedenken om een andere reactie neer te zetten.     Inderdaad ik blijf er op hameren net als er op gehamerd word op mijn manier van reageren  (nogmaals ik ben zo als ik ben.........en ik ben zo)       Dus de één mag wel hameren en de ander niet.  

En als mijn mening is dat mensen niet respectvol dingen neerzetten mag ik dat ook neerzetten   net als jij je mening over mij neerzet.  
Al krijg ik de indruk dat ik het eigenlijk niet mag neerzetten.                 Zal ik voortaan eerst mijn reactie cq mening aan jouw  (of aan een ander) voorleggen?      

Maar in iedergeval bedankt voor je reactie over het telefoon nummer van de brandweer

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 11 maart 2012, 00:18:44
Zal ik voortaan eerst mijn reactie cq mening aan jouw  (of aan een ander) voorleggen?      

Heel graag! :)

Maar in iedergeval bedankt voor je reactie over het telefoon nummer van de brandweer        

Je kan het dus wel! :)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #15 Gepost op: 11 maart 2012, 08:50:48
Steeds minder brandweerposten zijn overdag bezet, zeker de vrijwilligersposten zijn overdag gewoon niet bezet. Bij beroepsposten moet je het geluk hebben dat daar kantoorpersoneel zit voor bv een district, ookal omdat de 24uursdiensten ook niet altijd op de post zijn ivm of sporten of oefenen of een uitruk.
De enige aangewezen weg is via de meldkamer, voor de niet spoed eisende melding zoals die kat in de boom kan dat via de politie. Elke andere melding zal al snel via 112 binnenkomen, simpelweg omdat niet iedereen het nummer van de meldkamer kent en er geen landelijk nummer is zoals het 0900-8844 van de politie.