Dan verbreek je de zegel en plaats je na inspectie een politie zegel. Even vermelden op het tracover, stempel op de vrachtbrief met het nummer van de zegel, klaar!
Jammer joh, uit ervaring weet ik dat de Douane en het ILT hier heel moeilijk over kunnen doen.
Op de A12 staande gehouden bij Woerden.
"Ik wil in je voertuig kijken". zegt de agent.
Tijdens mijn ADR lessen heb ik geleerd dat hier een ILT ambtenaar bij hoort te zijn omdat ik met ADR rijd en omdat het TIR vervoer betrof moet er dan ook een Douane ambtenaar bij zijn. Dit melde ik dus ook. Daar had de agent niets mee te maken bekeek de lading en verzegelde idd met een politie zegel.
Bij de grens van Hazeldonk was er een algehele controle, deze zou mijn werkgever 2500 euro kostten, omdat de laadruimte was betreden door "niet bevoegde" personen.
De zaak is destijds geseponeerd omdat ik de agent op de vrachtbrief had laten vermelden dat ik het niet eens was met de gang van zaken. En dat ik had gevraagd om een ILT en Douane ambtenaar.
Dit was in 2002 en volgens mij zijn die regels nog niet veranderd want vorig jaar met mijn ADR werd dit weer onderstreept.