Hier is helaas geen goed antwoord op te geven, omdat de kosten voor inzet van politie uit veel onderdelen bestaan. Je moet daarbij denken aan salariskosten, kosten voor uniform en uitrusting, vervoerskosten (aanschaf en onderhoud voertuigen, brandstof), kosten voor gebouwen en voorzieningen, ICT, ondersteuning etc.
Ik heb enkele artikelen gelezen waarin korpsen en het ministerie zijn gevraagd om dit alles door te rekenen en een soort kostprijs per uur te geven. Dat blijkt dus praktisch onmogelijk te zijn. Tegenwoordig is deze discussie overigens weer actueel, omdat de politiek spreekt over het doorberekenen van 'politiekosten' aan organisatoren van evenementen. Verschillende artikelen daarover kun je vinden via google. Schattingen voor politieinzet bij evenementen/voetbalwedstrijden lopen uiteen van €36 tot €55 per agent per uur. Welke onderdelen daarin zijn meegenomen weet ik niet. Ik betwijfel dan ook of deze bedragen kostendekkend zijn!
Natuurlijk moet je ook weten wat er allemaal komt kijken bij een geweldsincident: noodhulp ter plaatse, eventueel aanhouding met voorgeleiding aan hulpofficier, rechercheonderzoek, administratie e.d. De afwikkeling houdt dus niet op bij een politiewagen met 2 personen die een uurtje bezig zijn! Maar goed, daarover kunnen anderen je beter voorlichten dan ik.
Succes met je betoog!