Landelijk Aanbesteden materialen en voertuigen brandweer een optie ?

Auteur Topic: Landelijk Aanbesteden materialen en voertuigen brandweer een optie ?  (gelezen 8778 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #20 Gepost op: 31 maart 2013, 13:13:11
Nouja, de politie maakt dankbaar gebruik van Volkswagen. En als je dan als brandweer mee gaat in hun aanbestedingstraject worden het voor de brandweer vanzelf ook auto,s van volkswagen. ;)

Nouja dankbaar, door de oneigenlijke eisen in de aanbesteding van 1 partij en 1 merk en alles bij 1 leverancier is de politie gedwongen om Volkswagen te rijden omdat PON als partij met het merk VW en opbouwer HONAC in het portfolio, als enige leverancier aan de eisen van de aanbesteding kon voldoen.


nrkvbdnh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,153
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Reactie #21 Gepost op: 31 maart 2013, 14:45:29
Nouja dankbaar, door de oneigenlijke eisen in de aanbesteding van 1 partij en 1 merk en alles bij 1 leverancier is de politie gedwongen om Volkswagen te rijden omdat PON als partij met het merk VW en opbouwer HONAC in het portfolio, als enige leverancier aan de eisen van de aanbesteding kon voldoen.
en daar door word er dik betaald er voor door de overheid terwijl het een stuk goedkoper kan
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 4 april 2013, 22:19:36
Om een idee te geven. Bij een lokale opbouwer vs. Honac, zit er ongeveer 1000 euro prijsverschil puur en alleen in de balk. Lokale opbouwer is vele malen goedkoper dus.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #23 Gepost op: 5 april 2013, 11:32:33
Om een idee te geven. Bij een lokale opbouwer vs. Honac, zit er ongeveer 1000 euro prijsverschil puur en alleen in de balk. Lokale opbouwer is vele malen goedkoper dus.

Dan is het natuurlijk alsnog de vraag of het totaal-plaatje, dus een turn-key voertuig, alsnog duurder is?
Ik heb toevallig laatst met een brandweerwagenparkbeheerder gesproken, die gaf aan dat de Touran zoals door de Politie aangeschaft wordt voor de brandweer vele malen voordeliger was en dat er dan zelfs nog allerlei optie's bij konden voor het zelfde geld. Noem een automaat, parkeersensoren en de side-bars.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
Reactie #24 Gepost op: 5 april 2013, 14:22:09
off topic

brandweerwagenparkbeheerder  -  Mooi scrabble woord
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 5 april 2013, 16:05:37
Goedkoopste optie: LAPV meedoen, maar door derden de striping en de signalering laten aanbrengen.
Althans, voor OvD voertuigen.

Zodra je naar auto's gaat met inbouw (rekjes, kastjes etc), of boven de 3500Kg wordt het pas echt interessant

In deze regio is een flinke slag gaande tussen Fiat, Ford en Volkswagen


Rood

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153
Reactie #26 Gepost op: 5 april 2013, 17:54:09
Er is maar 1 brandweerregio die niet mee doet in de mantel van de LAPV/VDD: Rotterdam-Rijnmond.

Bijna geen van de brandweerkorpsen besteld bij Pon dienstauto's turn-key vanwege de relatief hoge opbouwkosten en de zeer diverse wensen voor de opbouw. Er worden gewoon rode polo's, golfjes, touran's en transporters besteld en daarna door zelf geselecteerde opbouwers voorzien van OGS en overige inbouw.

Het IFV heeft de afgelopen jaren een flink aantal aanbestedingen uitgevoerd voor de hele  brandweer. Maar door eigenwijsheid en de mening van regio's dat de korpsen het vaak veel beter zelf kunnen, wordt dit op repressief materieel niet echt verder uitgebreid.
Er is gewoon te weinig draagvlak bij de meeste brandweerkorpsen om invloed op keuzes kwijt te raken.