normale telefoon nummer brandweer

Auteur Topic: normale telefoon nummer brandweer  (gelezen 5159 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kusje

• Senior gebruiker
Gepost op: 10 maart 2012, 20:35:19
Zijn de normale telefoonnummers van de brandweer ook 24/7 bereikbaar?

Of is er verschil tussen waar beroepsbrandweer is en waar vrijwillige brandweer is?   Of wordt de telefoon doorgeschakeld?

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 10 maart 2012, 20:45:11
Zijn de normale telefoonnummers van de brandweer ook 24/7 bereikbaar?

Of is er verschil tussen waar beroepsbrandweer is en waar vrijwillige brandweer is?   Of wordt de telefoon doorgeschakeld?

De meeste posten (waar personeel aanwezig is uiteraard, dus niet vrijwillig) zijn tijdens kantoortijden beschikbaar. Telefoonnummer staat in het telefoonboek of op de site van het brandweerkorps.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #2 Gepost op: 10 maart 2012, 20:45:31
Denk dat er dan veel verschil zal zitten per post/kazerne etc. maar waarom zou je op gekke tijdstippen direct naar de brandweer bellen?

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 10 maart 2012, 20:53:57
Heb gisteren voor de tweede keer in mijn leven de brandweer gebeld.
Ik fietste in Waddinxveen, reed door de bocht en slipte behoorlijk weg. Dus ik stap af, en kijk wat de oorzaak was, er lag een laagje vettige vloeistof op de weg.
Dus ik twijfelde even, maar belde toch de meldkamer brandweer (met een direct nummer, om zo 112 niet te belasten voor échte spoedmeldingen) en geef de locatie door en wat er aan de hand is.
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=50795.msg1007807;topicseen#msg1007807

Voor zo'n melding bijvoorbeeld

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 10 maart 2012, 20:56:49
Voor zo'n melding bijvoorbeeld

Dat is het directe nummer van de alarmcentrale, niet van de post. Voor meldingen moet je NOOIT de lokale brandweer bellen, die zullen je toch doorsturen naar de alarmcentrale. Bovendien, als je een brandweervoertuig op de stoep wil hebben is bellen naar de AC een stuk sneller...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

BHN849

• Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #5 Gepost op: 10 maart 2012, 20:59:51
Juist, ik heb gewoon een keer dat nummer opgezocht; alsof ik wist dat dit moment een keer ging komen.
Zo hoef je de 112-meldkamer ('Driebergen') niet te belasten en ben je direct aan het goede adres.
Verder heeft Fotojbz gelijk, het plaatselijke korps heeft weinig aan je telefoontje en zal je doorsturen naar de meldkamer.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #6 Gepost op: 10 maart 2012, 21:23:28
Plaatselijke post kan toch niet komen zonder te overleggen met de meldkamer :), kun je beter zelf direct de meldkamer bellen

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 10 maart 2012, 22:21:16
Plaatselijke post kan toch niet komen zonder te overleggen met de meldkamer :), kun je beter zelf direct de meldkamer bellen

Precies, als iedere post zelf zijn klusjes zou regelen zou het een aardig (ongecoordineerd) zootje worden haha   :)

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 10 maart 2012, 22:29:40
Dan kan men wel lachen (lekker "respectvol")  maar ik denk dat een hoop Nederlanders niet het telefoon nummer weten van de meldkamer van de brandweer.  En dus geen melding gaan doen die niet spoedeisend is.  
(ik heb het nergens over een brandweerpost gehad dus het eea wordt hier ook uit zijn verband getrokken)  

Op de ene site heeft men het over 0900-8844  maar op een ander wordt er gezegd dat dit enkel en alleen voor de politie is en dat men op de website moet kijken van de plaatselijke brandweer.  
Alsof iedereen internet op zijn/haar telefoon heeft.  Daarnaast kom ik regelmatig buiten mijn eigen regio  dus alleen die nummer in telefoon zetten heeft geen nut, als ik deze zou weten.

Ik hou per direct maar 0900-8844 aan.      
Indien dit alleen maar politie is dan geven zij die melding maar door: zo niet, dan niet.    MvG een goedwillende burger

Piles

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 10 maart 2012, 22:56:57
Ik vroeg het me laatst ook nog af, wie bel je voor een kat in de boom, ondergelopen kelder e.d. Brandweer ken ik alleen via 112.
Er was toch ook zo'n algemeen nummer wat in elke regio werkt ofzo? Heb ik hier een keer voorbij zien komen geloof ik.