is 1000 meter zinvol bij inzet AED Alert

Auteur Topic: is 1000 meter zinvol bij inzet AED Alert  (gelezen 8023 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

benII

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • pluk de dag voor je in een vaas eindigt
Gepost op: 12 maart 2012, 09:32:37
LS
In zoetermeer hebben wij ook AED alert. Ik heb al een flink aantal alerts gehad, een keer op tijd en reanimatie gestart. Wat mij opvalt is dat ik de laatste 2 keer door de politie geweigerd werd omdat zij er al waren. Ze bedanken dan keurig voor de inzet. Misschien moeten we een aed alert beperken tot de initiële 500 meter en de 1000 meter laten varen. Dan blijven er alleen alerts over die heel vlak bij zijn en kom je niet voor niks omdat de politie er al was.

Graag jullie mening

ben




RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2012, 09:39:00
Wanneer je ervan uit gaat dat men iedere twee minuten dient te wisselen om zo de reanimatie effectief te houden is het niet verstandig om een eenmaal opgekomen vrijwilliger meteen heen te sturen.
Wanneer de aanrijtijd van de ambu op 15 minuten ligt zal de daadwerkelijke reanimatie uitsluitend door de twee agenten moeten worden gedaan, en daarom zal deze al heel snel veel minder effectief worden t.g.v. vermoeidheid.

Echter op dat moment is het niet de tijd en plaats om hierover te discussieren, maar wel dient dit achteraf te worden kort gesloten met AED Alert en de MKA.

Ruud


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2012, 09:40:29
De politie ziet niet altijd kans om binnen enkele minuten ter plaatse te komen. Ook agenten moeten wennen aan de nieuwe situatie, dat burgers participeren in de hulpverlening. Ik vind het vreemd dat één agent de tijd heeft om met jou te spreken terwijl er een reanimatie aan de gang is. Er zijn er toch altijd minimaal twee voor nodig om het goed uit te kunnen voeren. Of waren er al twee auto's gearriveerd?


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #3 Gepost op: 12 maart 2012, 10:30:03
Ik was destijds eerder dan de politie, maar ze waren wel heel gedreven om mij aan de kant te zetten. Uiteindelijk hebben we het samen gedaan tot de ambulances ter plaatse waren.

Ik zie zeker wel meerwaarde in de hulp van de politie, zeker vanwege de aanwezigheid van een AED. Maar wegsturen is altijd slechter dan goed samenwerken.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #4 Gepost op: 12 maart 2012, 10:53:17
Daarnaast hoeft het ook niet zo te zijn dat de politie zelf een AED bij heeft, hangt er maar net vanaf welke wagen gestuurd is. AED alert heeft dan zeker een toegevoegde waarde, helemaal als het tijdstippen zijn waarop er minder politie voertuigen op de weg zijn of in gebieden waar de dekking sowieso wat minder is.


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #5 Gepost op: 12 maart 2012, 10:57:29
LS
In zoetermeer hebben wij ook AED alert. Ik heb al een flink aantal alerts gehad, een keer op tijd en reanimatie gestart. Wat mij opvalt is dat ik de laatste 2 keer door de politie geweigerd werd omdat zij er al waren. Ze bedanken dan keurig voor de inzet. Misschien moeten we een aed alert beperken tot de initiële 500 meter en de 1000 meter laten varen. Dan blijven er alleen alerts over die heel vlak bij zijn en kom je niet voor niks omdat de politie er al was.

Graag jullie mening
ben

Het lijkt me toch dat het er niet om gaat of jij wel of niet voor niks komt, maar dat er hoe dan ook hulp ter plaatse komt, wie het ook is.
De politie kan niet altijd zo snel TP zijn, en dan nog, ook al sturen ze je (in 1e instantie) weg. Vergeet niet dat ook zij door de adrenaline gedreven worden op dat moment. Het is en blijft voor iedereen een heftig moment
Altijd je hulp aanbieden, als je bedankt wordt kun je alsnog weer gaan.
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #6 Gepost op: 12 maart 2012, 10:59:52
Er zijn ook genoeg gebieden waar je makkelijk 1000 meter kunt wandelen voordat de politie er is met prio 1...  98uiye

Niet waar ik woon en werk. Daar staan al 2 ambu's en een politieauto+motor bij het slachtoffer tegen de tijd dat ik een SMS bevestiging heb verzonden en mijn jas aan heb. En dat is niet omdat ik er zo lang over doe om mijn jas aan te trekken.

Er komt vast een keer een dag dat die 7 hulpverleners er nog niet zijn en dan hoop ik dat ik er wel ben om te kunnen helpen.

RemcoV
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #7 Gepost op: 12 maart 2012, 17:24:43
...tegen de tijd dat ik een SMS bevestiging heb verzonden en mijn jas aan heb. En dat is niet omdat ik er zo lang over doe om mijn jas aan te trekken...
SMS bevestiging?


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #8 Gepost op: 12 maart 2012, 18:23:54
Dat hoeft hier helemaal niet? Zonde van de tijd ;)


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #9 Gepost op: 12 maart 2012, 18:33:17
waarschijnlijk komt de bevestiging sms niet eens ergens aan.