is 1000 meter zinvol bij inzet AED Alert

Auteur Topic: is 1000 meter zinvol bij inzet AED Alert  (gelezen 8095 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 12 maart 2012, 18:49:58
In de stad in 1000 meter vrij veel, met allerhande kruisingen en hoekjes, maar ik kan hier in het dorp vrijwel overal binnen een straal van een kilometer zijn binnen 3 minuten. Onze brandweerkazerne ligt op +- een kilometer van mijn huis, maar met een beetje wind mee kan ik er met een minuutje of twee staan -op de fiets. Als een AED-alert tegelijk met de meldingen van politie, ambu en eventueel brandweer verzonden wordt heb je dus volgens mij, zelfs in de stad, goede kans om voor de hulpdiensten er te zijn. En inderdaad, in het begin assisteren is altijd handig. Al is het maar met het aansluiten van de AED of het uitvoeren van de beademingen....
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

JordyDelwel

• Senior gebruiker
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #11 Gepost op: 12 maart 2012, 19:00:59
SMS bevestiging?

waarschijnlijk komt de bevestiging sms niet eens ergens aan.

Hier (NoordWestVeluwe) word er ook om een SMS terug gevraagd. Deze AED-Alerts lopen via Hartveiligwonen.

SMS: 01:47 Ga naar de ......straat in Harderwijk en start de reanimatie. Antwoord met ADG indien u gaat.

Via de site: Voorbeeld Start defibrillatie

Er zijn vrijwilligers die dichtbij een AED wonen of werken. Het alarmeringssysteem Hartveilig wonen selecteert deze vrijwilligers om de AED op te halen en hanteert een bepaald maximum aantal mensen. Deze vrijwilligers krijgen een sms-bericht: "Ga naar Spoorlaan 21 en haal de AED, pincode: 0253. Ga dan naar Markt 1".

De personen in een zone van een andere AED krijgen uiteraard een ander bericht: "Ga naar Laan 25 en haal de AED, pincode: 1221. Ga dan naar Markt 1".

Wanneer er voldoende personen reageren dat zij op weg zijn, krijgen de andere vrijwilligers een sms-bericht dat zij niet hoeven te gaan.

Meer info: http://www.hartveiligwonen.nl/Informatie/Werking
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #12 Gepost op: 12 maart 2012, 19:32:13
Hier (NoordWestVeluwe) word er ook om een SMS terug gevraagd. Deze AED-Alerts lopen via Hartveiligwonen.

SMS: 01:47 Ga naar de ......straat in Harderwijk en start de reanimatie. Antwoord met ADG indien u gaat.

Via de site: Voorbeeld Start defibrillatie

Er zijn vrijwilligers die dichtbij een AED wonen of werken. Het alarmeringssysteem Hartveilig wonen selecteert deze vrijwilligers om de AED op te halen en hanteert een bepaald maximum aantal mensen. Deze vrijwilligers krijgen een sms-bericht: "Ga naar Spoorlaan 21 en haal de AED, pincode: 0253. Ga dan naar Markt 1".

De personen in een zone van een andere AED krijgen uiteraard een ander bericht: "Ga naar Laan 25 en haal de AED, pincode: 1221. Ga dan naar Markt 1".

Wanneer er voldoende personen reageren dat zij op weg zijn, krijgen de andere vrijwilligers een sms-bericht dat zij niet hoeven te gaan.

Meer info: http://www.hartveiligwonen.nl/Informatie/Werking

Hmmm oke, apart

benII

• Forum gebruiker
  • pluk de dag voor je in een vaas eindigt
Reactie #13 Gepost op: 12 maart 2012, 22:04:21
hoi

Het was niet de bedoeling om de inzet van de politie af te zeiken. Ik zei 2 politie wagens maar mijn vriendin zegt 3 dat maakt dat er 4 man aan het reanimeren was en 2 de voordeur bewaakte.

er kwamen in totaal 4 mensen opdagen via AED alert. met 1 aed ik was er zelf binnen 4 minuten. Gezien de reactie's ga ik gewoon weer en als de politie het alleen wil doen vind ik dat prima... maar wat de meeste ook zeggen misschien zijn ze de volgende keer met iets anders bezig.

Reageren op een aed alert via een return sms lijkt me teveel tijd kosten. Ik moet echt heel snel zijn want onze ambulance dienst is ook heel snel.

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 12 maart 2012, 22:08:55
Ik moet echt heel snel zijn want onze ambulance dienst is ook heel snel.

Ehm, gelukkig is jullie ambulancedienst heel snel...  ;)

AED-alert doe je niet voor jezelf maar voor het slachtoffer. Is andere hulp sneller dan is dat alleen maar goed.

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 12 maart 2012, 22:13:11
En zelfs al is de ambu al tp kun je vaak nogsteeds goed helpen!

Moon

• Senior gebruiker
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #16 Gepost op: 12 maart 2012, 22:52:05
Tsja ook al is de cirkel max 1000 meter (ook bij AED-Alert) dan nog kan je per ongeluk heel dichtbij zijn. Dat heb ik ook een keer ervaren toen ik toevallig net nog geen 200 meter van het huis van het slachtoffer af liep. Als ik thuis was geweest was het verder.

Hier is ook de politie vaak als eerste ter plaatse...maar als er een ongeval is, een knokpartij of wat dan ook, dan zijn wij er weer eerder.

Zoals eerder gezegd zijn er nog hand-en spandiensten. Weg vrijmaken voor ambu, ambu opvangen, zorgen dat er niet nog meer mensen op de drempel staan te hijgen, rust bewaken.

Zelf heb ik ook wel eens mijn hulp aangeboden en werd dat ook wel eens 'streng'  afgewezen, politiemensen zijn ook mensen, zij zitten ook neit te wachten op een reanimatie en hebben ook adrenaline. Daarnaast moeten zij ook vaak wennen aan de burgerparticipering.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear

fotoschieter.nl

• Forum gebruiker
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #17 Gepost op: 13 maart 2012, 21:54:59
Hmmm oke, apart

Het grote voordeel hiervan is, is dat HartVeiligWonen direct kan zien welke vrijwilliger er bij de reanimatie aanwezig is geweest, om dus de nazorg e.d te regelen. Daarbij kost het beantwoorden bijna geen tijd aangezien ADG de knopjes 2/3/4 op bijna elk toestel zijn.

Ik heb bij elke reanimatie-alarmering nog nooit last gehad van politie, daarbij zijn de vrijwilligers hier in Heemskerk 9 van de 10x sneller TP zijn dan de politie :D :D (iets waar wij best trots op zijn) En hebben wij goede contacten met de politie hier van IJmond-Noord, alle agenten zijn op de hoogte van het vrijwilligersnetwerk.
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #18 Gepost op: 14 maart 2012, 00:20:13
Mijn smartphone is toch niet zo heel handig in ADG, die maakt er onmiddelijk "afgerond" van..... zou beter kunnen zeggen "stuur iets terug"

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #19 Gepost op: 14 maart 2012, 00:52:46
Mijn advies ga als het incident afgerond is met elkaar ingesprek om te achterhalen waarom men je er niet bij wilde hebben.
Iedereen kan van elkaar leren en geef ook aan dat na 2 minuten reanimeren per persoon je actieviteit afneemt en je moet wisselen.
En vele mensen maken licht werkt tenslotte.

Wilt men er niet over spreken kijk dan of je een gesprek kan krijgen met een chef van dienst van het politieburo en misschien
kan hij dat de koppen bij elkaar krijgen en zorgen voor een goede werkinstructie voor zijn personeel.
Want samen wil je een leven redden en dat kan alleen maar door een goede samenwerking en ja dat kan voor sommigen heel
erg wennen zijn dat kan ik me best indenken.
Al het begin is wennen tenslotte maar er is altijd een manier om er samen op een goede manier uit te komen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen