Hallo allemaal,
Ik volg momenteel de opleiding tot verpleegkundige ( BOL-variant, dus dat betekend dat ik tijdens de vakanties vrij ben). De richting die ik uiteindelijk op wil is bv: ambulance, Search and rescue(met voorkeur heli rescue: bv. mountain,on shore, offshore, etc).
Hier in nederland heb ik de kans om bij ambulance posten te kijken en ervaring op te doen in ziekenhuizen. Mijn interesse ligt ook bij Search and rescue, maar dit is minder makkelijker te realiseren in nederland. Je hebt wel de reddingsbrigade en knrm, maar ook medical rescue.
Medical rescue zit helemaal in het noorden, terwijl ik in het zuiden woon. Het is helaas vrijwilligers werk. Het is zo dat er niet altijd binnen mijn vakanties inzetten zijn.
Helaas zijn de reddingsbrigades bij ons in de buurt niet meer actief en is er geen knrm in de buurt.
Toch wil ik ervaring opdoen binnen search and rescue(land, berg, water, hoogte,etc). Zijn er in Nederland meer organisaties op het gebied van SAR waar ik ervaring kan opdoen?
Ik ben zelf aan het kijken of er wat is voor in de zomervakantie in andere europese landen(tegen betaling) om ervaring op te doen(Belgie, duitseland, oostenrijk,etc).
Mochten jullie iets weten in nederland (met voorkeur meer in het zuiden) of iets in europa wat leuk en/of interessant is voor bv. een student om ervaring op te doen op het gebied van search and rescue.( ps. bedrijven/organisaties die betaald of onbetaald zijn. Dit om af te wegen wat ik waard vind om eventuele afstanden af te leggen).
Groet