Universele portfoon oortjes

Auteur Topic: Universele portfoon oortjes  (gelezen 5291 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Gepost op: 29 maart 2012, 14:35:21
Ik weet niet of ik deze vraag op de goede plaats stel, zo niet: sorry daarvoor!

Ik werk met verschillende portofoons bij verschillende organisaties, Rode Kruis, brandweer, particulier verschillende. Iedere organisatie heeft zijn eigen portofoons, en iedere portofoon zijn eigen aansluiting.

Ik ben van plan om gehoorbescherming te kopen met een aansluiting voor een portofoon maar om voor iedere portofoon eigen oortjes te kopen die ook gelijk hinderlijk geluid tegen houden..... dat wordt nogal een duur geintje.

Op mijn zoektocht kwam ik het volgende bedrijf tegen:
http://besafe-security.nl/index.php?main_page=index&cPath=2_14_15

Weet er iemand of dat een goede oplossing is? en zijn er ook andere winkels die andere verloopjes hebben? bijvoorbeeld voor C2000 porto's van de brandweer.

of heeft er iemand andere oplossingen?


Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #1 Gepost op: 29 maart 2012, 16:04:54
Worden die dempende oorstukjes dan wel met mic/aansluiting/"speakertje" geleverd? Ik werk regelmatig met die dingen, en het setje dat je aansluit is per portofoon c.q. merk verschillend, maar het oorstukje (dan heb ik het over de doorzichtige slangetjes) kan je eraf halen en eventueel vervangen voor een op maat gemaakt of een met demping.

Als je hele setjes gaat kopen, of iets zonder luchtslangetjes, kan je de plugjes gebruiken die hieronder staan. Alleen de aansluiting voor de headset is verre van standaard, en dus ook niet heel universeel...


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2 Gepost op: 29 maart 2012, 16:18:33
Een universele aansluiting voor de portofoons bestaat nog niet. Elke fabrikant houdt vast aan zijn eigen standaard en een aantal fabrikanten werken zelfs met verschillende soorten aansluitingen (bv Motorola). Er zijn tegenwoordig wel tal van adapterstukjes maar die zijn ook niet bepaald goedkoop.
Veel portofoons zijn (al dan niet standaard) voorzien van een spreeksleutel (remote speaker mic). Deze spreeksleutel is vaak voorzien van een ingang voor een 3,5mm koptelefoon. Die aansluiting is veel universeler, maar ook daar gebruiken sommige fabrikanten weer de 2,5mm jack.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #3 Gepost op: 29 maart 2012, 16:51:54
Er worden voorzichtig al wat bluetooth spreeksleutels op de markt gebracht momenteel (incl encryptie e.d.), hopelijk wordt daar wel een standaard voor wordt verzonnen. Ik kan niet wachten tot dit een beetje in de markt komt, ik vindt het meer niks al die draadjes en loodzware spreeksleutels... Laat staan uren achter elkaar een oortje in.

Naast het comfort is het in sommige situaties uit praktisch (reddingsbrigade bijv.) en veiligheidsoogpunt allerlei draden over of onder de kleding te dragen. Maar tegelijkertijd wil je wel alles meekrijgen en ervoor zorgen dat, onder sommige omstandigheden, niet iedereen kan meegenieten. En het liefst ook nog je handen vrij hebben, zeker in situaties waarbij je jezelf mogelijk moet verdedigen(Dan heb ik het in mijn situatie over horeca/evenementen, met veel dronken publiek)

Een goede compromis heb ik nog niet kunnen vinden, echter een draadloos oortje + spreeksleutel die je als je het even niet nodig hebt in je zak kan stoppen o.i.d. lijkt me wel een stuk handiger. Als je even binnenzit of door een rustig gebied loopt, kan het prima met alleen de porto aan je riem.

Iemand enige idee wat zoiets met de latency van het signaal doet?


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #4 Gepost op: 30 maart 2012, 14:38:51
Bij mij zijn er geluidsdempende oortjes aangemeten die een aansluiting hebben voor een verlengstuk van de spreeksleutel naar het oortje. Hierdoor blijft de demping gewaarborgd (waar dit bij de bijvoorbeeld transparante oortjes niet is). Dus ik zou eerder voor deze oplossing gaan dan om vanaf de porto zelf het snoertje te leggen aangezien je dan inderdaad elke keer aan het k*tten bent met de verschillende merken.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #5 Gepost op: 31 maart 2012, 22:28:44
Ik ben langs de audicien geweest. Daar mn probleem uitgelegd. Hij heeft een hele tijd met de fabrikant aan de telefoon gehangen maar er lijkt een oplossing te zijn: oordoppen met filter waarop een luchtslangetje aangesloten kan worden. Bijna alle porto's hebben wel een oortje met een luchtslangetje, daar dus het normale dopje vanaf halen en vervangen door mijn op maat gemaakte. over 2 tot 3 weken worden ze geleverd. ik ben benieuwd.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #6 Gepost op: 31 maart 2012, 22:41:55
Ik heb deze laten aanmeten:

http://sonomax.nl/Beveiliging.html

Kan je alle soorten luchtslangetjes op aan sluiten en wanneer ik op de schietbaan sta stop ik er een speciaal pinnetje in en dan zijn ze helemaal geluidsdicht! Ideaal!
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"