Ambusmart of Smartulance

Auteur Topic: Ambusmart of Smartulance  (gelezen 6159 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bart S

• Gast
Gepost op: 1 februari 2005, 20:59:42
Hallo allemaal,

ten eerste twijfel ik of ik in het goede topic zit (zo niet excuus), ten tweede weet ik niet of dit al eens gestaan heeft hier. Vandaag zat ik even te bladeren door een tijdschrift "Arts en Auto" (je moet wat als je even niets te doen hebt  ;) ) en mijn oog viel op een artikel over een Delftse verloskundige die haar gele Smart zelf heeft voorzien van striping. De reden was dat ze vaak een bon kreeg voor verkeerd parkeren als ze ergens bij een patient bezig was. Ze heeft zich (volgens eigen zeggen) laten inspireren door de striping van ambulance en politie en heeft het allemaal eerst uitgezocht of het wel toegestaan is. De striping is niet reflecterend. Verder zit er een aangepaste Star Of Life op de zijkant (aanpassing is een spermacel die omhoog slingert).
Even zoeken op Internet leverde mij de link op van haar weblog, waar ook foto's van het voertuig op staan:
http://www.fixeer.nl/bionda/nieuws.htm

Ik wilde een van de foto's toevoegen voor de beeldvorming, maar helaas is de uploaddir nog vol. Hoewel het dus blijkbaar wettelijk mag heb ik er toch een beetje vreemd gevoel over. Ze gaf zelf aan in het artikel dat ze soms spontaan voorrang krijgt en dat passerende ambulances zwaaien, ze lijkt dus op een hulpverleningsvoertuig. Ben benieuwd naar jullie mening!

Groetjes,

Bart

gja

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 1 februari 2005, 21:23:31
hierbij de foto nog niet mogelijk

Karim

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 2 februari 2005, 02:12:11
Ik heb 't ook gelezen ja en keek er inderdaad wel 'n beetje van op ja, had niet verwacht dat dat zomaar kon.

Was trouwens wel 'n interessante arts&auto deze maand he, dat artikel over die "ambusmart" ,een groot artikel over meditaxi ('k wist bijvoorbeeld niet dat de HAP van Amsterdam alleen tussen 23:00 en 06:00 uur met A1 mocht rijden), en 'n artikel over de opbouw van de "ideale ambulance" (en of ander groot futuristisch ding waar de patient via de zijkant naar binnen wordt geschoven).

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #3 Gepost op: 2 februari 2005, 03:13:10
ik vindt hem toch wel heel erg mooi ;)
Nemo me impune lacessit

firemanr

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 2 februari 2005, 09:51:28
Zal hem bij Ambulance zetten. ;) Hij zou ook bij de politietopic kunnen, maar ook bij voertuigen, materieel en materiaal. :-X :-X Bij bijzondere foto's zou ook nog kunnen..... ;D ;D

Bart S

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 2 februari 2005, 16:22:24
Zal hem bij Ambulance zetten. ;) Hij zou ook bij de politietopic kunnen, maar ook bij voertuigen, materieel en materiaal. :-X :-X Bij bijzondere foto's zou ook nog kunnen..... ;D ;D

Grinn... zo zat ik dus ook gisteravond... "waar moet ik dit nou plaaatsen zeg...".

Groetjes,

Bart

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 2 februari 2005, 23:32:41
Erg leuk autootje!

Tja, kan me voorstellen dat sommige mensen een beetje een gemengd gevoel krijgen bij het zien dit Smartje, beetje naar de discussie die op dit forum ook gevoerd wordt over de vogel ambulance en de outfit van menig dierenambu...

Vreemd trouwens dat dit haar bekeuringen zou besparen, of zie ik dat verkeerd?

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #7 Gepost op: 3 februari 2005, 00:44:54
Tja, denk dat het een beetje ''meeliften op het grote succes'' is wat de Delftse verloskundige probeert te doen m.b.v. de pseudo ambulance smart cq. look-a-like. Als straks elke delftse huistarts en verloskundige in zo'n gele kar met blauw-rode striping gaat rijden dan wordt het wel heel erg onoverzichtelijk hier op straat. En ik denk niet dat deze dame op deze wijze de BPM wil ontduiken, toch?

Zullen wel weer de bekende mazen in de wet zijn, ik begrijp de intenties wel maar de wijze van uitvoering vind ik niet zo geslaagd. Waarom geen grote ooievaar met knapzak met een neutraal onzijdig babietje op de auto afgebeeld??  ;) :D ;D  

Of gewoon een duidelijk opvallend bordje  ''VERLOSKUNDIGE'' achter de voorruit, dat kan natuurlijk ook nog  :)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 3 februari 2005, 09:15:21
Oke, ik wist niet dat artsen/verloskundigen vrijstelling hebben in bepaalde gevallen, logisch eigenlijk :).

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #9 Gepost op: 3 februari 2005, 18:33:45
Als smart rijder vind ik deze smart helemaal fantastisch!

Al moet ik er wel bij zeggen dat ik hem toch wel een beetje tè veel op een ambu vind lijken,ondanks het zwart.
Maar dat ze vrijstelling zou hebben....'t zal wel...

Waarom geen grote ooievaar met knapzak met een neutraal onzijdig babietje op de auto afgebeeld?? ;)

Dit vind ik wel een goed idee!!
  Ta