Hallo allemaal,
ten eerste twijfel ik of ik in het goede topic zit (zo niet excuus), ten tweede weet ik niet of dit al eens gestaan heeft hier. Vandaag zat ik even te bladeren door een tijdschrift "Arts en Auto" (je moet wat als je even niets te doen hebt
) en mijn oog viel op een artikel over een Delftse verloskundige die haar gele Smart zelf heeft voorzien van striping. De reden was dat ze vaak een bon kreeg voor verkeerd parkeren als ze ergens bij een patient bezig was. Ze heeft zich (volgens eigen zeggen) laten inspireren door de striping van ambulance en politie en heeft het allemaal eerst uitgezocht of het wel toegestaan is. De striping is niet reflecterend. Verder zit er een aangepaste Star Of Life op de zijkant (aanpassing is een spermacel die omhoog slingert).
Even zoeken op Internet leverde mij de link op van haar weblog, waar ook foto's van het voertuig op staan:
http://www.fixeer.nl/bionda/nieuws.htmIk wilde een van de foto's toevoegen voor de beeldvorming, maar helaas is de uploaddir nog vol. Hoewel het dus blijkbaar wettelijk mag heb ik er toch een beetje vreemd gevoel over. Ze gaf zelf aan in het artikel dat ze soms spontaan voorrang krijgt en dat passerende ambulances zwaaien, ze lijkt dus op een hulpverleningsvoertuig. Ben benieuwd naar jullie mening!
Groetjes,
Bart