Wederom foutieve en eenzijdige berichtgeving in de media (boete voor zwangere vrouw)

Auteur Topic: Wederom foutieve en eenzijdige berichtgeving in de media (boete voor zwangere vrouw)  (gelezen 4427 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
'Zwangere vrouw valt, krijgt miskraam en bekeuring'

GRONINGEN -  Toen een 21-jarige zwangere Groningse bij het uitstappen uit een bus ten val kwam op een druk perron - waarbij later bleek dat ze haar ongeboren kind verloor - kon ze niet rekenen op de helpende hand van toegesnelde agenten. In plaats daarvan kreeg de vrouw een boete omdat ze haar identiteitsbewijs niet bij zich had.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11712679/__Vrouw_krijgt_miskraam_en_boete__.html




WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Dit verhaal komt zo ongeloof waardig over dat ik denk dat een dikke duim ergens een dunne duim is geworden  :o
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Alweer? Paar weken geleden ook al dat met die boete in Amsterdam...


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
En ook toen werd het gemeld door de Telegraaf ..  ::)
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Helaas pakken vele nieuwssites dit bericht op (Stentor, Spitsnieuws, geenstijl en regionale omroepen) en mocht het verhaal uiteindelijk niet kloppen (wat iedereen eigenlijk verwacht) dan is de imago schade al weer geleverd.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Ik denk dat het de "Amsterdamse" collega is geweest die ook een 3-jarig kind een verbaal had geschreven voor natuurlijke behoefte doen buiten de daarvoor bestemde plaats.

Heeft hij overplaatsing naar Groningen gekregen?

Dat plaatje is het nieuwe logo van de Telegraaf?  ;)


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
GRONINGEN -  Toen een 21-jarige zwangere Groningse bij het uitstappen uit een bus ten val kwam op een druk perron - waarbij later bleek dat ze haar ongeboren kind verloor - kon ze niet rekenen op de helpende hand van toegesnelde agenten. In plaats daarvan kreeg de vrouw een boete omdat ze haar identiteitsbewijs niet bij zich had.
(...)
De vrouw vertelt de toegesnelde omstanders en de buschauffeur over haar zwangerschap. De chauffeur belt daarop direct een ambulance. Ook agenten komen op de heisa af. Maar op hulp van de politiemannen hoeft de Groningse niet te rekenen. Of ze een identiteitsbewijs bij zich heeft, willen de dienders weten. ”Toen werd ik boos, heb ik geschreeuwd van niet. Ik lag met pijn op de grond!”
(...)
Het kleine meisje dat de val onbedoeld veroorzaakte, komt 's avonds op bezoek met haar ouders. ”Dat meisje, een jaar of vijf denk ik, bleef maar zeggen: sorry mevrouw. Het spijt me zo mevrouw. De politie? Niks meer van gezien of gehoord.”
De vader van de Groningse heeft inmiddels een advocaat in de arm genomen om de bekeuring ongedaan te maken. De politie kan het verhaal niet bevestigen
De politie Groningen kan de boete niet vinden en zet sterk haar vraagtekens bij het verhaal. Er is dinsdag, toen het nieuws uitlekte, hard gezocht naar de boete, maar zonder resultaat. Ook de KLPD kan zich niet voorstellen dat er een boete is uitgeschreven.
Ook heeft Geenstijl (uiteraard) aandacht besteed aan deze kwestie.

Met alle respect: Ik vind het uiteraard zeer treurig dat bij dit incident een ongeboren persoon overleden is. Het topic en de discussie is daar alleen niet voor bedoeld. Dank voor het begrip.

Dit is een bekend verhaal. Niet inhoudelijk, of dat ik de persoon in kwestie ken: Maar wéér kunnen de regiopolitie en het KLPD het desbetreffende proces-verbaal niet vinden.

3-jarige krijgt wildplasboete

AMSTERDAM -  Een 3-jarig jongetje heeft in Amsterdam een bekeuring van 120 euro gekregen voor wildplassen.

De moeder van het ventje is des duivels, maar wil niet met haar naam in de krant omdat ze bang is dat de agent haar dan vaker zal gaan pesten.
De peuter liep met zijn moeder van de peuterspeelzaal naar huis toen hij werd overmand door zijn opspelende blaas. Omdat het jongetje het echt niet op kon houden, liet de moeder hem op straat plassen. Net op dat moment kwam de motoragent de hoek om scheuren.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11517460/__3-jarige_krijgt_plasboete__.html

De eerste vraag die het bij mij opriep: Is het weer zo ver? Als de mevrouw in kwestie een proces-verbaal heeft gekregen, heeft zij deze toch als bewijs? Is dit weer zo'n truck van de  Telegraaf om de politie zwart te maken? Graag jullie reacties over het gebruik van wéér een onduidelijke en blijkbaar niet-controleerbare bron.

Over de Telegraaf nog een overgebleven en niet-anoniem ingezonden mening: 98uiye


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Als ik aan een bus / busstation denk, dan denk ik aan mensen, veel mensen en chauffeurs. Dus getuigen genoeg?

Vooralsnog geloof ik er geen drol van...


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Ik las het vanmiddag op nu.nl. Had al geen zin meer om te reageren. Een beetje normaal mens snapt toch wel dat dit weer een opgeklopte story is. Ik geloof er geen bal van. Lijkt me zeer stug.

Altijd die domme acties om politie voor schut te zetten.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear