Wederom foutieve en eenzijdige berichtgeving in de media (boete voor zwangere vrouw)

Auteur Topic: Wederom foutieve en eenzijdige berichtgeving in de media (boete voor zwangere vrouw)  (gelezen 4518 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Citaat
We werden zelfs uitgemaakt voor ‘moordenaars’ en sommige getuigen van misdrijven kondigden aan niet meer met de politie mee te werken’’, aldus een zegsman van de Regiopolitie Groningen.

Gevalletje laster c.q. smaad?

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Wie zou je dan beschuldigen van laster/smaad?

De telegraaf? Die beroept zich op persvrijheid en heeft het toch weer gerectificeerd. Niet netjes zoals het gegaan is maar twijfel of een aanklacht zin heeft.

Die vrouw? Die heeft blijkbaar al problemen genoeg, die heeft hulp nodig, geen aanklacht.

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Wie zou je dan beschuldigen van laster/smaad?

De telegraaf? Die beroept zich op persvrijheid en heeft het toch weer gerectificeerd. Niet netjes zoals het gegaan is maar twijfel of een aanklacht zin heeft.

Die vrouw? Die heeft blijkbaar al problemen genoeg, die heeft hulp nodig, geen aanklacht.

Maar inmiddels is er weer aardig stemming gemaakt richting de politie en hebben de agenten het op straat hoogstwaarschijnlijk weer voor hun kiezen gehad.

En dat is iedere keer als zo'n labiel figuur weer wat verzint en de landelijke pers dat gretig slikt.  >:(
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

Panter

• Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
Overigs is nog steeds de Stentor de nieuwssite die het bericht de wereld in heeft geholpen zonder het eerst te controleren (wat toch erg makkelijk was geweest door te vragen of mevr. even haar boete kon laten zien). Het bericht is vervolgens gekopieerd door vele nieuwssites zoals de Telegraaf.

De telegraaf heeft een tweede bericht geplaatst (waarop mensen niet kunnen reageren en eigenlijk ook alleen maar een ''hoe-dek-ik-mijzelf-in-bericht'' is). De Stentor heeft tot op heden nog geen rectificatie geplaatst.

Sterker nog, de stentor heeft om 18.54 het volgende bericht geplaatst:

Citaat
Stentor zoekt bijzondere verhalen over bonnen, boetes en bekeuringen

Vrouw moet cel in na controle fietslamp. Verontwaardiging om 'massale' arrestatie wildfietsende moeder.
Vrouw verliest kind op straat en krijgt bon.

Deze opvallende verhalen kwamen de afgelopen tijd in de publiciteit. De kern van de incidenten is onenigheid over in de ogen van de slachtoffers onterechte of onnodige bekeuringen.

De verhalen leidden tot veel en vooral verontwaardigde reacties. De een vindt dat de politie nog strenger moet optreden. De ander vindt dat de politie het vaker pratend moet oplossen.

De politie deelt jaarlijks ruim twaalf miljoen bekeuringen uit. Een gemiddelde agent is goed voor meer dan 300 boetes per jaar. Het overgrote deel is voor snelheidsovertredingen op snelwegen. In een van de tien gevallen gaat het om foutparkeren of door rood licht rijden. De meeste verhalen van mensen die een boete krijgen blijven onbekend.

De Stentor is benieuwd naar uw bijzondere ervaringen met een boete. Terecht of onterecht? Begrip of onbegrip? En bent u wel eens door de politie aangesproken op een overtreding zonder dat het tot een bekeuring leidde?

Vertel ons uw verhaal via een e-mail aan:

nieuwdienst@destentor.nl

of een brief naar de

de Stentor, Postbus 833,

7301 BB Apeldoorn

http://www.destentor.nl/inbox/hermesinbox/10669455/Stentor-zoekt-bijzondere-verhalen-over-bonnen%2C-boetes-en-bekeuringen.ece

Zucht  :-\

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
M.a.w.: er zal en moet aanleiding zijn om te schelden op de politie. Want de verhalen die n.a.v. deze oproep binnen komen zijn ook niet controleerbaar.........
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

Panter

• Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
Maar eens een mail gestuurd naar de Raad voor de Journalistiek, ben benieuwd wat zij hiervan vinden.

Dinges

• Senior gebruiker
We zien de reactie graag tegemoet...al vrees ik een soort van lullig standaard-briefje retour.. ;D

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk

Ik mag toch aannemen dat de politie hier aangifte van smaad/ laster gaat doen tegen deze mevrouw. Dit zorgt wel voor ernstige imago schade voor de politie....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Pully

• agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Ik mag toch aannemen dat de politie hier aangifte van smaad/ laster gaat doen tegen deze mevrouw. Dit zorgt wel voor ernstige imago schade voor de politie....

Dat hadden ze ook moeten doen in de zaak in Amsterdam van dat jongetje dat zou hebben staan wildplassen.

Is dit bericht van Groningen trouwens ook toevallig door de Televaag naar buiten gebracht? Want dan zou ik zeker aangifte doen! Dan is het gewoon iets structureels dat die "krant" de politie zwart maakt met berichten die onwaar blijken te zijn!
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.