Wederom foutieve en eenzijdige berichtgeving in de media (boete voor zwangere vrouw)

Auteur Topic: Wederom foutieve en eenzijdige berichtgeving in de media (boete voor zwangere vrouw)  (gelezen 4428 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Nou, inmiddels staat er wel een bericht op de site van de stentor dat het verhaal niet klopt, echter hebben ze blijkbaar niet het "lef" om te zeggen dat ze dit zelf fout deden....

Ze hebben het constant over "verschillende media" en "het artikel"
http://www.destentor.nl/regio/10669593/Verhaal-beboete-zwangere-vrouw-blijkt-leugen.ece
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Ik blijf het triest vinden. Zodra de politie (lees hulpverlening) iets fout doet, dan staat het meteen groot uitgemeten op de voorpagina. Maar doen ze een keer echt iets goed, wat natuurlijk van ons verwacht wordt, dan hoor je niks. Ze mogen in mijn ogen ook weleens een keertje aan de positieve kant iets mededelen over ons.

Daarnaast lijkt het erop dat de journalistiek in Nederland sterk achteruit gaat. Zeker nu bekijkt dat op zo'n korte termijn 2 berichtgevingen niet kloppen en waar toch een nadelig effect aan zit. De media wordt steeds ongeloofwaardiger. Ik heb het nu al meerdere malen voor is gekomen dat het bewijsbaar gelogen is wat de media naar buiten brengt.

Een voorbeeld uit het verleden is Irak. Toen onze jongens daar zaten werd er in de media verteld dat het allemaal veilig was en dat ze nergens last van hadden. Nu weet ik uit zeer betrouwbare bronnen, dat onze jongens in die periode iedere nacht in de bunker moest slapen, omdat ze werden aangevallen met mortieren. Hoezo veilig???? En dat was niet alleen de televaag hoor!!
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Nou, inmiddels staat er wel een bericht op de site van de stentor dat het verhaal niet klopt, echter hebben ze blijkbaar niet het "lef" om te zeggen dat ze dit zelf fout deden....
Ze hebben het constant over "verschillende media" en "het artikel"
http://www.destentor.nl/regio/10669593/Verhaal-beboete-zwangere-vrouw-blijkt-leugen.ece
Inderdaad triest dat ze dan niet de 'ballen' hebben om hun eigen fout te erkennen. Ik vind echter het artikel in de Televaag kwalijker. De Stentor zet tenminste nog in zijn kop dat het een leugen blijkt, de Televaag houdt het nog lekker open door slechts te spreken van 'twijfel over verhaal'.
Misschien vanuit politie en justitie voorlopig eens fijn zwijgen richting televaag en alle nieuwtjes aan serieuzere kranten gunnen....
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl