12/13-05-2012 Landmachtdagen Gen-Maj de Ruyter van Steveninckkazerne - Oirschot

Auteur Topic: 12/13-05-2012 Landmachtdagen Gen-Maj de Ruyter van Steveninckkazerne - Oirschot  (gelezen 7226 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Morgen ben ik aanwezig   8)


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Net het programma nog eens bekeken, ik hoop dat alles in 1 dag past!
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Had zeker gegaan (met zoonlief) als het net een ander weekend zou zijn geweest. Jammer. Nu moet hij werken en vier ik zondag mijn verjaardag.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Had zeker gegaan (met zoonlief) als het net een ander weekend zou zijn geweest. Jammer. Nu moet hij werken en vier ik zondag mijn verjaardag.
Gezien jouw locatie kun je bter begin Juli naar de marinedagen gaan. Ga ik dit jaar ook weer naar toe. 8)


sylvester1986

  • Gast
'Gijzeling' in provinciehuis op landmachtdag

OIRSCHOT/ DEN BOSCH -  Een gespeelde gijzeling waarin de commissaris van de Koningin in Noord-Brabant hoogstpersoonlijk de hoofdrol vervulde, bleek zaterdag onderdeel te zijn van de open dagen van de Koninklijke Landmacht in Oirschot. Dat meldde een woordvoerder van de landmacht.

De zogenaamde gijzeling had plaats in het provinciehuis in Den Bosch en werd live uitgezonden op de tribunes van de legerplaats in Oirschot. Commissaris van de Koningin Wim van de Donk werd tijdens een militaire operatie bevrijd. De actie was van tevoren niet aangekondigd, om te voorkomen dat deze in Den Bosch tot een grote toeloop zou leiden.
Aan de militaire operatie deden pantservoertuigen, helikopters, luchtmobiele militairen en commando's mee. Ook de politie, brandweer en ambulancedienst waren erbij betrokken. Er kwamen volgens een woordvoerder van de provincie zo'n 150 buurtbewoners op af, die vol belangstelling toekeken. Zij waren op straat via folders ingelicht dat het om een oefening ging.
Rond 35.000 mensen bezochten tot nu toe de open dagen van de landmacht, die dit keer in Oirschot worden gehouden. Dat was volgens verwachting. Zondag is de laatste dag.


Foto: Ger Loeffen
http://www.telegraaf.nl/binnenland/12120409/___Gijzeling__in_provinciehuis__.html


sylvester1986

  • Gast
Commissaris van de Koningin Wim van de Donk 'gegijzeld'

OIRSCHOT - Even schrikken voor Wim van de Donk. De commissaris van de Koningin werd zaterdagmiddag 'gegijzeld' in het provinciehuis in Den Bosch. Van de Donk werd bevrijd door een speciale legereenheid en vervolgens met een helikopter naar de Landmachtdagen in Oirschot gebracht.
De bezoekers van de Landmachtdagen stonden ook even raar te kijken toen de commissaris van de Koningin uit de Chinook stapte.

Bevrijdingsactie in scène gezet
Het bevrijden van de commissaris van de Koningin was live te volgen voor de bezoekers. Het was voor de kleintjes wel even twijfelen of het echt nep was, zelfs Omroep Brabant zat in het complot. Een speciale 'extra nieuwsuitzending' die alleen in Oirschot zelf te zien was, zag er wel heel geloofwaardig uit.

Van de Donk vond het fijn om aan de bevrijdingsactie deel te nemen. "Het thema van de Landmachtdagen is vrijheid, iets waar ik mij nu weer heel erg bewust van ben. Zo'n gijzeling hoop je natuurlijk nooit echt mee te maken." De commisaris van de Koningin onderschrijft de noodzaak van de landmacht na zijn bevrijding uit het provinciehuis

Landmachtdagen 2012

De bevrijdingsactie van Van de Donk is een van de hoogtepunten van de Landmachtdagen 2012 die dit weekend in Oirschot worden gehouden. Er is veel belangstelling voor het gratis evenement waar veel demonstraties te zien zijn.      

http://www.omroepbrabant.nl/?news/174242672/Commissaris+van+de+Koningin+Wim+van+de+Donk+gegijzeld.aspx


Remcotjuhhh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 551
    • Remco Holst Fotografie
Gister bij de Landmachtdagen geweest! Was erg leuk. Jammer dat demo gebied was afgesloten omdat het vol was.

Zie voor meer foto's http://bit.ly/Jnnrhx







Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh


Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Paar foto's van de demo's op het kleine terrein:











En een promotie  ;D



CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
En een promotie  ;D


Kijk ... Ten overstaande van vol publiek ... das mooi ... GEFELICITEERD!!!
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


112Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 436
Paar foto's van de demo's op het kleine terrein:

Captain Jack ook speciaal laten invliegen zo te zien.  ;D