Op dit punt heb je zeker gelijk, en komt de stelregel weer naar voren "eigen veiligheid gaat voor alles". Ik denk zeker dat men teveel gefocust is op het slachtoffer en het direct willen gaan reanimeren, zonder eerst op de omgeving te letten. ![Wink ;)](https://www.hulpverleningsforum.nl/Smileys/default/wink.gif)
Ik ga helemaal met je mee.
Ex zones worden ingedeeld is een drietal zones, afhankelijk van de kans op een explosief mengsel.
bij zone II is dat <10 uur / per jaar (verdeeld over een jaar), bij zone I <100 uur (verdeeld over een jaar)
zone 0 > 100 uur.
Allereerst, de AED, de gemiddelde AED geeft een schok van 200 joule binnen 15 msec.
Dat is een schok van zo'n 1500 Volt en 10 Ampere.
De antenne van de GSM is geen probleem, het is de accu die sluiting kan maken bij een val van hoogte of op een andere manier de polen van de accu sluiting maken. Een simpele GSM kost 150 euro een simpele Ex GSM kost 1500 euro.
Iemand die roerloos onder aan een trap ligt in een gezoneerde hal, moet worden gered door de brandweer omdat zij de adequate persoonlijke beschermingsmiddelen en materieel om mensen uit een potentiaal gevaarlijke ruimte. Ik heb dat een keer mee gemaakt en dan ben je heel blij als de bedrijfsbrandweer terplaatse is.