Het lijkt mij dat als mensen in zo een zone wonen ze gewoon alle apparaten mogen gebruiken die jij en ik ook mogen gebruiken en dus ook een AED. Wanneer dat niet zo zou zijn zouden ze er ook niet mogen wonen lijkt mij. Gewone huishoudelijke apparaten gebruiken veel meer energie en schakelen met veel hogere vermogens dan een AED, dat is maar 200 joules, je stofzuiger gebruikt per seconden een veelvoud daarvan.
Over bedrijven, tja ik neem aan dat er in die zone's hele protocollen gelden en dat wanneer er gassen/stoffen hangen je een S.O. sowieso weg wilt hebben vanwege de dampen die er hangen.
Zou je niet gewoon kunnen stellen dat met alle mooie regelgeving die we hebben, dat op alle plekken waar jij als burger mag komen, je ook gewoon veilig alle apparatuur kunt gebruiken die jij als burger kunt kopen? Omdat je er anders ook niet zomaar zou mogen komen?
Nu is er 1 gedachte experiment dat ik wel wil aanhalen en dat is bijvoorbeeld een AED gebruik bij benzine stations buiten op de grond naast de pomp. Veel benzine pompen hebben een sticker verboden mobiel te bellen vanwege explosie gevaar. Het is al gebleken dat dat een broodje aap verhaal is, maar goed de stickers hangen er nog wel. (een richtingaanwijzer schakelt grotere vermogens dan een gsm) Een AED aan de andere kant is wel net weer wat meer vermogen dan een GSM dus theoretisch, als het slachtoffer op zijn rug in een plas benzine ligt...?