Kan je dat verder uitleggen? Ik heb zelf een klein beetje ICT-kennis met degelijke programma's. heb namelijk 2 jaar ICT gestudeerd. Maar volgens mij heeft het besturingssysteem van een computer toch geen invloed op het geheugen? Die hoort toch bestuurt te worden door het BIOS (Basic input output system) Van de computer. Daanaast snap ik niet hoe een sfoftware programma kan leiden onder 24/7 actief zijn. Dit lijkt mij alleen invloed te hebben op de Hardware.
Het besturingssysteem adresseert het geheugen. Deelt het in en blokkert programma's die proberen geheugen aan te spreken wat gereserveerd is voor het besturingssysteem of bijvoorbeeld hardware.
Kijk maar eens bij je apparaatbeheer bij eigenschappen - bronnen, daar staat de geheugen adressering bij vermeld.
Zo kunnen de opeenvolgende windowsversies steeds meer geheugen beheren, XP kan maar 2 gig aan, Vista al 4 en windows 7 64bits al 18 gig.
En progjes hebben een grotere kans ergens tegen aan te lopen waardoor ze vast lopen naarmate ze lang draaien. Sommige programma's zijn goed geschreven, stabiel en draaien eindeloos. Andere programma's gaan vroeg of laat gewoon in de fout. Ik heb een handig progje mee draaien op al mijn laptops en computers, Look at Lan. Die gaat na een half uurtje en een paar keer netwerk scannen gewoon in de fout en reageert niet meer.
Maar dat ligt niet aan windows.