Voertuiggerelateerde werkplek Nederlandse politie

Auteur Topic: Voertuiggerelateerde werkplek Nederlandse politie  (gelezen 18034 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #20 Gepost op: 6 april 2012, 00:21:25
Ziet er zo op het eerste gezicht erg simpel en doeltreffend uit. Als het ook allemaal goed werkt snap ik niet waarom dit niet gewoon ingevoerd kan worden....

(of ja: het zal wel met aanbestedingsregels te maken hebben....  :-X)
Senior GGP / Oost-Brabant


rrpd

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 6 april 2012, 00:35:28
Wat een slecht beeldscherm zeg. Reflecteert ontzettend en kan me voorstellen dat het moeilijk af te lezen is op een zonnige dag.
Neem een voorbeeld van het beeldscherm van de originele VW radio (RNS510). Die beeldschermen zijn zelfs met de zon erop nog goed af te lezen.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #22 Gepost op: 6 april 2012, 19:03:19
Wat een slecht beeldscherm zeg. Reflecteert ontzettend en kan me voorstellen dat het moeilijk af te lezen is op een zonnige dag.
Neem een voorbeeld van het beeldscherm van de originele VW radio (RNS510). Die beeldschermen zijn zelfs met de zon erop nog goed af te lezen.

Dat is inderdaad een van de grootste nadelen van het systeem!

Daarnaast is het systeem eenvoudig met een maar: je moet (redelijk) veel handelingen verrichten om iets gedaan te krijgen.

- elke verandering binnen een opdracht (foto 2) moet je bevestigen met een [ok] scherm. Dus zodra een voertuig zich aanmeld (de rode kaders rechts) [ok] klikken. Of als de meldkamer incident gegevens veranderd [ok] etc etc Dat is vreselijk irritant!!!
- kenteken navraag (foto 1) levert links in het scherm het resultaat op (verrekijker = zoekende) dat resultaat aanklikken met de muis/ f4 daarna inzien. Voor de technische voertuig gegevens verder vragen (weer 2 handelingen) en verzekeringsgegevens ook (weer 2 handelingen) Doorvragen naar de ten naam gestelde kan (weer 4 handelingen) etc etc

Wat wel handig en leuk is: onderling berichten versturen.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


jfwatnet

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #23 Gepost op: 9 mei 2012, 22:47:33
Ziet er zo op het eerste gezicht erg simpel en doeltreffend uit. Als het ook allemaal goed werkt snap ik niet waarom dit niet gewoon ingevoerd kan worden....

Ik zal mij eerst maar even voorstellen want dit is mijn eerste reaktie op dit forum.
Ik ben de laatste 8 jaar bezig geweest om bij het korps Amsterdam-Amstelland de Voertuig gebonden werkplek te installeren en upgraden. En nieuwe MDT systemen te ontwikkelen.

Ons korps werkt sinds 1992 met een Mobiele Data Terminal (MDT), waarop incidenten kunnen worden ingeschoten, bevragingen gedaan worden en onderling berichten verstuurd kunnen worden.
Het Mobipol systeem is bij ons in 2004 in gebruik genomen omdat, met de overgang naar C2000, onze eigen netwerken ontmanteld moesten worden. Wat heel jammer was omdat het oude systeem stabieler werkte.

De foto,s zijn van het mobipol systeem. Dit systeem wordt volgens mij enkel door het KLPD en Amsterdam-Amstelland gebruikt. Deze software is oud en wordt niet meer onderhouden. Eigenlijk had het 3 jaar geleden al uitgefaseerd moeten worden, maar toen was er nog geen opvolger. Nu is die er wel in de vorm van Orion. Hier hebben we in Amsterdam het afgelopen jaar mee getest met 4 voertuigen, en dit systeem werkt veel stabieler, alleen zijn we nog niet tevreden over de bevraging module in Orion (P-info). Wij hebben liever IB.
Ook bij ons wordt het incidentadres rechtstreeks door de meldkamer naar de navigatie (Tom Tom) gestuurd.

Inderdaad zijn de schermen niet meer van deze tijd, maar daar moet ook binnenkort een nieuw type voor komen.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #24 Gepost op: 10 mei 2012, 02:06:01
Ik zal mij eerst maar even voorstellen want dit is mijn eerste reaktie op dit forum.
Ik ben de laatste 8 jaar bezig geweest om bij het korps Amsterdam-Amstelland de Voertuig gebonden werkplek te installeren en upgraden. En nieuwe MDT systemen te ontwikkelen.

Ons korps werkt sinds 1992 met een Mobiele Data Terminal (MDT), waarop incidenten kunnen worden ingeschoten, bevragingen gedaan worden en onderling berichten verstuurd kunnen worden.
Het Mobipol systeem is bij ons in 2004 in gebruik genomen omdat, met de overgang naar C2000, onze eigen netwerken ontmanteld moesten worden. Wat heel jammer was omdat het oude systeem stabieler werkte.

De foto,s zijn van het mobipol systeem. Dit systeem wordt volgens mij enkel door het KLPD en Amsterdam-Amstelland gebruikt. Deze software is oud en wordt niet meer onderhouden. Eigenlijk had het 3 jaar geleden al uitgefaseerd moeten worden, maar toen was er nog geen opvolger. Nu is die er wel in de vorm van Orion. Hier hebben we in Amsterdam het afgelopen jaar mee getest met 4 voertuigen, en dit systeem werkt veel stabieler, alleen zijn we nog niet tevreden over de bevraging module in Orion (P-info). Wij hebben liever IB.
Ook bij ons wordt het incidentadres rechtstreeks door de meldkamer naar de navigatie (Tom Tom) gestuurd.

Inderdaad zijn de schermen niet meer van deze tijd, maar daar moet ook binnenkort een nieuw type voor komen.

oef geconfronteerd met een medewerker van het eigen korps moet ik mijn kritieken toch in gaan dammen.....

Sorry niet dus! Ik waardeer het oprecht en ten zeerste dat je reageert! Helemaal super  098uo Maar ik ga ervan uit dat je nagedacht hebt over de mogelijke reacties die je gaat krijgen. Niet dat ik gelijk met een botte bijl ga staan hakken, want dat heeft geen resultaat! Zeg nou eens eerlijk: als je zelf software download en je zou software downloaden (zoals mobipol in elkaar is gezet) en dat op de laptop of pc thuis zetten, dan werk je daar niet mee  :o Dat gooi je het na het downloaden er gelijk weer af en dan geef je het een negatieve recensie op ZDnet of majorgeeks. Het is veel te omslachtig, je moet te veel handelingen verrichten en je krijgt niet de juiste informatie. Je wil geen overbodige handelingen verrichten, gewoon gelijk die rode ogen in een foto verwijderen of dat flac bestandje omzetten in mp3.

Amsterdam had ooit een geweldige voorsprong met het MDT systeem (ookal was dat al een ouder Amerikaans systeem maar oud wil niet zeggen dat het slecht is). Simpel een kenteken invoeren, alle relevante gegevens kwamen daarna ter beschikking. Nu krijg ik een scherm dat ik moet bevestigen om in te zien wat ik niet wil zien om daarna aan te vragen wat ik wil zien om dat weer te bevestigen als daar niemand tussen komt. (En dat snap ik zelf niet meer  e050)

Wat na het MDT kwam, was programmeurs ellende waar niemand op de werkvloer om gevraagd heeft. Ik en heel veel andere dienders werken met dat systeem, elke dag! Met regen en met zonneschijn. Bij verkeersdrempels en met 200 km/u. Dat systeem: dat moet goed zijn! Niet meer en niet minder, eenvoudig in gebruik en met de informatie die de gebruiker wil hebben. En Orion??? nee, sorry als ik het al zou downloaden gooi ik het na 10 minuten werken zeer waarschijnlijk al weer weg.

Kom nou eens met iets goeds! Snel en eenvoudig en vooral EENVOUDIG en SNEL!

Voor de beeldvorming: Ik wil gewoon op de 3 van de afstandsbediening drukken om Nederland 3 op de tv te krijgen en niet eerst bevestigen dat ik geen porno of kooktv wil ontvangen om daarna naar Nederland .... te gaan.

damm wat een pleidoooi weer  :-X
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #25 Gepost op: 18 mei 2013, 12:32:52
Citaat
Politie blijft rijden in standaardauto
door Olof van Joolen en Gijsbert Termaat
DEN HAAG


De politieauto van de toekomst, waar vanuit agenten al hun werk kunnen doen en niet meer naar het bureau hoeven, is mislukt. In plaats van in een wagen vol slimme snufjes rijden agenten de komende jaren nog in een standaardauto. De Nationale Politie bekijkt of er alternatieven voor het miljoenenproject zijn.

Lees hier meer: http://www.telegraaf.nl/binnenland/21576636/__Politie_in_standaardauto__.html


rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #26 Gepost op: 20 mei 2013, 16:29:08
Lees hier meer: http://www.telegraaf.nl/binnenland/21576636/__Politie_in_standaardauto__.html

Triest!! En iedereen wist al dat het van geen kant klopte. Dit is de zoveelste integriteitskwestie binnen de politietop. Ik vind het echt schandalig !!!


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #27 Gepost op: 20 mei 2013, 16:53:23
Triest!! En iedereen wist al dat het van geen kant klopte. Dit is de zoveelste integriteitskwestie binnen de politietop. Ik vind het echt schandalig !!!

Politietop? Ik weet niet wat jij onder politietop verstaat, maar ik geloof niet dat deze meneer tot de politietop behoorde.
Wat ik onder de politietop versta is het huidige korpsmanagementteam (korpsleiding en regiochefs) en daar heb ik niet zoveel integriteitsschendingen kunnen ontdekken.

Verder ben ik het overigens met je eens ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #28 Gepost op: 20 mei 2013, 23:18:30
Beste Maarten,

Er hebben wel degelijk integriteitskwesties gespeeld binnen de top van de Nederlandse politie. Zo is er dit jaar nog een onderzoek ingesteld naar het declaratiegedrag van diverse korpschefs. Vorig jaar waren er al twijfels over de hele aanbestedingsprocedure van politievoertuigen onder leiding van een (plv) korpschef. Een commissie heeft weliswaar geoordeeld dat er geen onregelmatigheden waren bij de aanbesteding. Toch blijft de zaak stinken en dat blijkt nu wel weer. Toen was al sprake van bepaalde individuen die korting kregen op de aanschaf van een privé auto en op nieuwe banden. Ik geloof niet in een eenmansactie.
Wanneer eea bewezen wordt, dan verdienen betrokken individuen de zak en een flinke straf.
Wij zijn hier de dupe van en kunnen door deze actie nog langer wachten op goed materiaal. Een voertuiggerelateerde werkplek kunnen we voorlopig wel schudden.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #29 Gepost op: 20 mei 2013, 23:51:52
Hartstikke leuk zo'n politieauto van de toekomst. Maar ik heb in BLAUW gelezen hoe dat er dan uit gaat zien. Teveel snufjes en onnodige dingen.

Nu is het al moeilijk om ORION normaal te laten draaien, laat staan met al die techniek erin. Ik vind het wel prima. Uiteraard zou ik wel een paar verbeteringen willen zien waarvan de belangrijkste BVH in ORION, zodat je de kleine mutaties alvast kan opmaken. Dat zou echt een hoop tijd schelen.