Een crash call 3 is een senario voor een daadwerkelijke crash, dus niet zo heel gek dat men dat denkt lijkt mij.
Op Eindhoven Airport/Vliegbasis Eindhoven gelden de volgende scenarios:
Paraat - Voorzorgslanding of klein incident welke door de luchthaven brandweer wordt afgehandeld.
Stand By (Scenario 1) - Noodlanding van een vliegtuig met 1-6 personen aan boord.
Stand By (Scenario 2) - Noodlanding van een vliegtuig met 7-54 personen aan boord.
Stand By (Scenario 3) - Noodlanding van een vliegtuig met meer dan 54 personen aan boord.
Crash Alpha (Scenario 1) - Crash van een vliegtuig op het vliegveld met 1-6 personen aan boord.
Of een ongeluk met een vliegtuig onderweg van of naar of op een afhandelingspositie met 1-6 personen aan boord.Crash Alpha (Scenario 2) - Crash van een vliegtuig op het vliegveld met 7-54 personen aan boord. Of een ongeluk met een vliegtuig onderweg van of naar of op een afhandelingspositie met 7-54 personen aan boord.
Crash Alpha (Scenario 3) - Crash van een vliegtuig op het vliegveld met meer dan 54 personen aan boord. Of een ongeluk met een vliegtuig onderweg van of naar of op een afhandelingspositie met meer dan 54 personen aan boord.
Crash Bravo (Scenario 1) - Crash van een vliegtuig buiten het vliegveld met 1-6 personen aan boord.
Crash Bravo (Scenario 2) - Crash van een vliegtuig buiten het vliegveld met 7-54 personen aan boord.
Crash Bravo (Scenario 3) - Crash van een vliegtuig buiten het vliegveld met meer dan 54 personen aan boord.
Bron: Wikipedia
In de meldingstekst op P2000 is melding van Crash Call. Klaarblijkelijk is er onderscheid gemaakt in Alpha en Bravo crashes. Ik neem aan dat via P2000 wel onderscheid is gemaakt van het type crashcall. Een ongeluk zoals dit volgens wikipedia kan zijn is bij mij nog geen crash.