GRIP 3 Crash Call 3 Spottersweg - Eindhoven Airport 16-03-2012

Auteur Topic: GRIP 3 Crash Call 3 Spottersweg - Eindhoven Airport 16-03-2012  (gelezen 22471 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #40 Gepost op: 20 maart 2012, 22:45:54

Het gaat om de gevaarzetting en dat mensen meteen gaan reageren op twitter etc. Ach google eens op de reacties in het geval van een standbycall, dan reageren ze het zelfde.

Eens. Het is uiteindelijk aan de lezer om te beoordelen en eventueel te controleren of het klopt.

De vraag wat de definitie van crash is is er ook één die je lang kan voeren.


Gast

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 20 maart 2012, 23:13:44
Elke landing is in feite een gecontroleerde crash, zoals CMK al zei....

Kleine offtopic en toch ook weer niet:
Een crash is in feite een situatie waarin een toestel ongecontroleerd ( door technische of meteorologische redenen onbestuurbaar of met opzet door menselijk handelen) inflight/tijdens een vlucht/airborne,  een dusdanig contact maakt met de grond of een object dat de integriteit (oftewel de technische staat) van het toestel in meer of mindere mate verminderd wordt dat er gevaar bestaat voor het toestel en/of zijn inzittenden.

Ter illustratie, Controlled Flight Into Terrain (CFIT) is een situatie waarbij het toestel volledig functional is, de bemanning (bewust of onbewust) foute beslissingen maakt waardoor het toestel onder controle toch neerstort. Het toestel mankeert niets, de bemanning is ervan overtuigd dat het een veilige vluchtuitvoering afhandelt en toch stort het neer door bijv. verouderde kaarten, verkeerde navigatie, etc. etc. Dat is ook een crash. Kijk naar de crash van de Turkish Airlines bij Schiphol, het vliegtuig heeft maar 1 klein technisch mankement, de bemanning observeert het niet, gaat ervan uit dat alles functioneel is en het toestel stort neer.