Zeer grote brand (opslag/fabriek) Marconistraat - Harlingen 17-03-2012

Auteur Topic: Zeer grote brand (opslag/fabriek) Marconistraat - Harlingen 17-03-2012  (gelezen 10869 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Nick den Boer ‏ @nickdenboer Sluiten
Brand nu http://yfrog.com/od7hoblj
 
17 maart 12 om 2:00 via Twitter for Android
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Nick den Boer ‏ @nickdenboer
1 brandweerman licht gewond aam hand in ambu behandeld
17 maart 12 om 2:06 via Twitter for Android
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Nick den Boer ‏ @nickdenboer
1 brandweerman licht gewond aam hand in ambu behandeld
17 maart 12 om 2:06 via Twitter for Android
Nick den Boer ‏ @nickdenboer
Gewond aan pols voor behandeling naar het ziekenhuis
17 maart 12 om 2:09 via Twitter for Android
Samen sterk in de hulpverlening!


stefanpostema

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
G'avond, ik zal mezelf even kort introduceren, Stefan fotograaf voor scannernet.nl ook ik was Tp bij deze brand, veel rookontwikkeling bij aankomst eerste TS. na ong een 15 min binnenaanval gestaakt en na ong 20/25 min vlammen door het dak/zijkant. Hierna is alles flink los gegaan; Zelfs de naastgelegen hells angels hebben meegeholpen met het blussen! O0


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Een video van de Harlinger GPTV:

GPTV: Grote brand Marconiestraat in Harlingen

Wel grappig om te zien hoe die Hells Angel een slang One-Seven pakt en zo met één armpje staat te blussen.


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Grappig hoe de OVD/bevelvoeder z'n verhaal verteld ,nadat hij het over de brandmuur heeft "over" alsof hij het tegen de AC heeft  ;) 0098


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
G'avond, ik zal mezelf even kort introduceren, Stefan fotograaf voor scannernet.nl ook ik was Tp bij deze brand, veel rookontwikkeling bij aankomst eerste TS. na ong een 15 min binnenaanval gestaakt en na ong 20/25 min vlammen door het dak/zijkant. Hierna is alles flink los gegaan; Zelfs de naastgelegen hells angels hebben meegeholpen met het blussen! O0
hoi Stefan, welkom op het forum, dank voor je verslag!
Heb je zelf ook nog foto's gemaakt?
Samen sterk in de hulpverlening!


stefanpostema

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
hoi Stefan, welkom op het forum, dank voor je verslag!
Heb je zelf ook nog foto's gemaakt?

ja!, deze staan (als ik hier reclame mag maken) op scannernet.nl ze zijn directe te benaderen via deze link: http://www.scannernet.nl/fotos-scheepvaart-incidenten-evenementen/fotos-incidenten-harlingen-en-omstreken/category/275-zeer-grote-brand-legt-bedrijvenverzamelpand-in-de-as.html


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
ja!, deze staan (als ik hier reclame mag maken) op scannernet.nl ze zijn directe te benaderen via deze link: http://www.scannernet.nl/fotos-scheepvaart-incidenten-evenementen/fotos-incidenten-harlingen-en-omstreken/category/275-zeer-grote-brand-legt-bedrijvenverzamelpand-in-de-as.html
Mooie foto,s en gelukkig ook foto,s van het allereerste begin waneer de brand nog binnen zit.  O0

Rijzen meteen vragen op:

-Waarom met 1 straat One-seven de buitenzijde van het pand vol klodderen. Volstrekt zinloos, daar zul je niet direct hitte hebben. Zet dan One-seven in om dat clubhuis in te pakken. Deze straal heeft niets gedaan.

-Is er RSTV toegepast? Dan had je kunnen inzien dat dit pand al reddeloos verloren was.
De rook wordt er uit geperst zo te zien, ga je tijd gebruiken om lage druk op te bouwen. Een afweging is om met een straatwaterkanon via de kleine deur water naar binnen te hozen.

-Hoe kan het dat een omstander de straal grijpt? En wordt daar niet op ingegrepen. Dit soort branden zijn gevaarlijk ook vanwege de hoogte van het pand. Daar zul je als brandweer al voorzichtig mee moeten zijn, en dus geen buitenstaanders binnen de lijnen.


PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
Ik ben net ter plaatse geweest, ik ben er vannacht door heen geslapen :(

Brandweer is nog steeds bezig met nablussen. Pand is volledig verwoest en ingestort.
Harlingen, wereldstad! <3