landbouwvoertuig particulier

Auteur Topic: landbouwvoertuig particulier  (gelezen 8611 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #10 Gepost op: 11 maart 2012, 21:59:42
De regeling is ooit in het leven geroepen voor Landbouwers en Veehouders om de producten betaalbaar te houden, daarom worden tractoren, heftrucks en andere hulpmiddelen niet of minder belast door de belastingdienst.
Ook mogen deze voertuigen met rode diesel rijden wat ook weer goedkoper is.

Door voertuigen aan te passen naar deze richtlijnen ontloop je dus een heleboel kosten die een vervoerder/particulier normaal wel heeft. Dat is wat ik bedoel met misbruik, het wordt niet meer alleen gebruikt waarvoor het bedoeld is.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #11 Gepost op: 18 maart 2012, 21:08:19
Had dit topic net gezien voor mijn vakantie maar omdat ik nog wel een aardige discussie verwachte niet geantwoord. Maar bij deze mijn bijdrage. Een landbouwvoertuig is een voertuig wat enkel word gebruikt voor de landbouw. Dus van boederij naar landbouwgrond en visa versa, zo'n voertuig mag dan ook op rode diesel rijden. Word het voertuig niet gebruikt voor de landbouw dan is het geen officieel landbouwvoertuig. Bijvoorbeeld een tractor die door de boerenzoon word meegenomen naar de opleiding is op dat moment geen landbouwvoertuig, echter als hij dit voertuig meeneemt om te werken dan is het wel een landbouwvoertuig.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #12 Gepost op: 19 maart 2012, 11:49:44
De golfkar ga ik aanpassen en verzekeren als "motorvoeruig met beperkte snelheid" en enkel gebruiken voor werkverkeer tussen de opslag/verzamelplaats en de plaats waar we aan het werk zijn. Ik ga het ding dus niet gebruiken voor de "fun" of voor woon-werk verkeer. (Dan had ik beter een brommertje kunnen kopen)

Ik neem aan dat ik daarmee geen regels overtreed. Als ik ergens fout redeneer dan hoor ik het graag. (liever hier op het forum dan van een agent  :D)
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid