Vraagje over de rijtest bij sollictatie RAV

Auteur Topic: Vraagje over de rijtest bij sollictatie RAV  (gelezen 3696 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

sven25

• Nieuwe gebruiker
  • *
Gepost op: 20 maart 2012, 12:24:14
Beste Forumleden

Bij sommige ravs word een rijtest van een uur in een ambulance afgenomen iets wat in hun sollicitatie procedure zit.
Heeft iemand hier ervaring mee en zou kunnen vertellen waar er opgelet word.

Alvast bedankt

Gr Sven

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 20 maart 2012, 17:55:45
Verkeersinzicht, omgang met een (wat) groter voertuig, kijktechnieken.

Eigenlijk is met het woord verkeersinzicht alles al gezegd. En stipt een test van een uur, daar is geen sprake van. Degene die naast je zit, ziet snel genoeg wat voor chauffeur je bent.

NicoHeerlen

• Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #2 Gepost op: 20 maart 2012, 20:50:43
hetzelfde als rij-examen dus? als de rijstijl niet bevalt sta je weer snel stil.. ?
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 20 maart 2012, 20:58:05
Nee, gewoon een stukje rijden. Net zo lang tot je een paar verkeerssituaties bent tegengekomen waarbij je instructeur een goede indicatie heeft kunnen krijgen van je handelen en inzicht. Hoe het in landelijk gebied geregeld is weet ik niet. Het is een heel globale indruk van jij met een stuur. Meer is het niet, de rest volgt wel in Lelystad, Harderwijk, het CBR, etc.  Een ervaren ACH zal de test afnemen, vergelijk dit aub niet met een organisatie als het CBR... :-X

NicoHeerlen

• Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #4 Gepost op: 20 maart 2012, 21:04:15
Was ik ook niet van plan Dinges.. niet negatief voor CBR.. maar daar krijg ik soms het gevoel of ze zelf mogen weten wie ze door laten en wie niet..  :-X

Maar zou die rijtest wel eens willen doen.. kijken of ik het aan zou kunnen.. ::)
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 20 maart 2012, 21:06:43
negatief voor CBR.. maar daar krijg ik soms het gevoel of ze zelf mogen weten wie ze door laten en wie niet..  :-X

Dat ben ik volledig met je eens. Maar inderdaad, on-topic! ;-)

JW

• ACH
  • Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #6 Gepost op: 26 maart 2012, 10:37:02
Bij mij was het toch redelijk uitgebreid. Oriënteren zonder navigatie, keertechniek, manoeuvreren, stuurtechniek, "wat als nu je melding komt" enz. Was echt meer dan gewoon een een stuk rijden...