Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen

Auteur Topic: Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen  (gelezen 158191 keer)

0 gebruikers (en 18 gasten bekijken dit topic.

Inkie

  • Gast
Reactie #140 Gepost op: 22 maart 2006, 13:11:33
Inmiddels zijn de eerste vergunningen voor avond en nachtvliegen gegeven. Nachtvliegen is hiermee een feit.

Kan je inderdaad hiervan de bron geven. We zijn erg benieuwd. Volgens mij ben je de enisgte die hiervan al wat gehoord heeft ;)
Een feit is het toch nog echt niet. De LL3 gaat het uitproberen. Mocht het niks zijn of te duur zal het mij niet verbazen dat ze er dan mee stoppen. Is het wel een succes dan merken we het vanzelf en wordt het nachtvliegen vanzelf uitgebreid.


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #141 Gepost op: 25 maart 2006, 22:11:06
Ik zag deze inzet van de LL3 vanavond ,

20:08:54 25-03-06 G AMBU C  
A1 OSSEWEG - N603 HEESCH COORDINATEN O21B  
     C  0923100RAV GELDERLAND-ZUID ( MONITORCODE )  
     C  0923800RAV GELDERLAND-ZUID ( MONITORCODE GHOR )  
    HELI C  0923993RAV GELDERLAND-ZUID ( TRAUMA HELI LIFELINER 3 VOLKEL/NIJMEGEN )
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #142 Gepost op: 25 maart 2006, 22:11:45
kunnen ze ook met het busje gaan  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #143 Gepost op: 25 maart 2006, 22:13:24
Busje ?? als er heli bij staat?
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #144 Gepost op: 25 maart 2006, 22:47:50
Haha oke ,

bedankt voor de uitleg , ( sorry kan er niks aan doen dat ik een beetje noob ben op dit gebied )
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #145 Gepost op: 16 juli 2006, 12:51:38
Naar aanleiding van het topic '112 berichten 2006: Wie weet er meer van.....?' waarin een discussie gaande was of de LL2 nou 's avonds wel of niet ging vliegen.

8  1420059  21:45:26 15-7-06  A1 ONGEVAL Joossesweg 183 Westkapelle wkp   CPA Rotterdam-Rijnmond MMT / Life-Liner 2

Op dit tijdstip vliegt de heli niet meer. Rijden ze met het busje dan van Rotterdam helemaal naar Westkapelle?  

Lijkt mij niet  :-\  ::)

141.96 km
01:41 h


Iemand die hier nog wat over kan zeggen? Volgens mij vliegt de heli dan namelijk dan nog gewoon wel..  ???

hij vliegt niet meer om die tijd... en ik heb hem ook niet zien over komen.

Ik blijf erbij dat mij iets bijstaat dat de heli dan nog wel mag uitvliegen. Ook lijkt dit bevestigd door dit bericht dat ik via HvZeeland.nl terugvond:

   Nieuws » 19/01/2006: Lifeliner 2 binnenkort ook 's avonds inzetbaar
ROTTERDAM - De Rotterdamse traumahelikopter Lifeliner 2 is vanaf één februari aanstaande ook 's avonds inzetbaar.

Zeeland behoort ook tot het inzetgebied van deze traumahelikopter. Ook de andere helikopters, gevestigd in Amsterdam, Nijmegen en Groningen, zijn vanaf februari 's avonds inzetbaar. De bedoeling is dat de helikopters mogen uitvliegen tot twaalf uur 's nachts. Het MMT van Nijmegen is ook daarna nog inzetbaar.

De discussie rond de nachtelijke inzetbaarheid speelde al langer. Gisteren werd echter bekend dat de betrokken partijen een overeenkomst hebben bereikt met minister Hoogervorst van Volksgezondheid.


Wie heeft er nou gelijk? Ik of de rest  8)


Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #146 Gepost op: 16 juli 2006, 13:02:15
Naar aanleiding van het topic '112 berichten 2006: Wie weet er meer van.....?' waarin een discussie gaande was of de LL2 nou 's avonds wel of niet ging vliegen.

Ik blijf erbij dat mij iets bijstaat dat de heli dan nog wel mag uitvliegen. Ook lijkt dit bevestigd door dit bericht dat ik via HvZeeland.nl terugvond:

   Nieuws » 19/01/2006: Lifeliner 2 binnenkort ook 's avonds inzetbaar
ROTTERDAM - De Rotterdamse traumahelikopter Lifeliner 2 is vanaf één februari aanstaande ook 's avonds inzetbaar.

Zeeland behoort ook tot het inzetgebied van deze traumahelikopter. Ook de andere helikopters, gevestigd in Amsterdam, Nijmegen en Groningen, zijn vanaf februari 's avonds inzetbaar. De bedoeling is dat de helikopters mogen uitvliegen tot twaalf uur 's nachts. Het MMT van Nijmegen is ook daarna nog inzetbaar.

De discussie rond de nachtelijke inzetbaarheid speelde al langer. Gisteren werd echter bekend dat de betrokken partijen een overeenkomst hebben bereikt met minister Hoogervorst van Volksgezondheid.


Wie heeft er nou gelijk? Ik of de rest  8)

 

Deze berichtgeving is niet juist. Het is wel zo door de media naar buiten gebracht, maar het verhaal klopt niet.

In Nijmegen gaan ze een proef starten om de Lifeliner ook 's nachts in te zetten. (Ik laat even in het midden of dit tot 00:00 uur is, of de gehele nacht.) De overige helikopters blijven de huidige tijden aanhouden, nl. 07:00 - 19:00 uur. Als de proef in Nijmegen slaagt zal dat wellicht gevolgen hebben voor de inzetbaarheid van de andere Lifeliners.

M.v.g.,
Wilco Hogenbirk


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #147 Gepost op: 16 juli 2006, 13:32:39
LIFELINER 1 / MMT (Standplaats VUMC Amsterdam)

Heeft de volgende tijden:

Heli:  07.00u - 19.00u
Bus:  19.00u - 00.00u

 ;)


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #148 Gepost op: 16 juli 2006, 13:49:08
Deze berichtgeving is niet juist. Het is wel zo door de media naar buiten gebracht, maar het verhaal klopt niet.

In Nijmegen gaan ze een proef starten om de Lifeliner ook 's nachts in te zetten. (Ik laat even in het midden of dit tot 00:00 uur is, of de gehele nacht.) De overige helikopters blijven de huidige tijden aanhouden, nl. 07:00 - 19:00 uur. Als de proef in Nijmegen slaagt zal dat wellicht gevolgen hebben voor de inzetbaarheid van de andere Lifeliners.

M.v.g.,
Wilco Hogenbirk

En er is geld vrijgemaakt voor 1 helikopter die dus heel nederland moet dekken..


Dus FP924

Ik ben die heli al zo vaak tegen gekomen... maar ik heb hem toch echt nog NOOIT snachts gezien hoor!
Dus ik denk je dat even geen gelijk heb! En als tie richting zeeland gaat... komt tie bij mij over nou... mijn pieper gaat op die heli af.. nou reken maar dt ik hem dus echt niet gehoord of gezien heb.... Nee snachts rijden ze gewoon met de bus! En dat de afstand zo groot is.. Tja.. moeten ze ergens anders ook maar een bus stationeren.

Maar vliegen doet tie niet!


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #149 Gepost op: 16 juli 2006, 14:12:14
Ik heb nog geen berichten met meer informatie gezien over het incident in Westkapelle.

Wellicht wist men in Zeeland op de meldkamer niet dat op dat tijdstip geen heli meer komt maar die Vito?
Kan me niet voorstellen dat ze op dat MMT-busje gewacht hebben, want die heeft een veel te lange aanrijtijd.

Zeker omdat er dan nog wel een beter alternatief is voor Zeeland: MUG-helicopter uit Brugge... die vliegt tot zonsondergang. En de zon was nog niet onder op het tijdstip van alarmering :-)

Gr
Erik