Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen

Auteur Topic: Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen  (gelezen 158187 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Reactie #160 Gepost op: 17 juli 2006, 10:30:20
Huhuh... maar de MKA Rotterdam krijgt vanuit Zeeland het verzoek dat ding te alarmeren.
Als er bij die melding niet is gesproken over HOE het MMT ter plaatse kwam (heli of busje)...
Het zou zomaar kunnen.

Zeeland doet de aanvraag in Rotterdam, maar heeft niets te vertellen over het vervoersmiddel. En als de regels zijn dat er na 19.00 uur niet gevlogen maar gereden wordt, dan is dat niet anders....


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #161 Gepost op: 17 juli 2006, 10:55:49
Zeeland doet de aanvraag in Rotterdam, maar heeft niets te vertellen over het vervoersmiddel. En als de regels zijn dat er na 19.00 uur niet gevlogen maar gereden wordt, dan is dat niet anders....

Dat weet ik ook wel en ik zeg ook niet dat men daar iets over te vertellen heeft!
Ik bedoel het volgende:

Zeeland heeft de aanvraag gedaan, maar als men vervolgens vanuit Rotterdam niet teruggekoppeld krijgt HOE het MMT ter plaatse komt...
Ik zou me goed voor kunnen stellen dat een Zeeuwse centralist, als blijkt dat het MMT met een busje moet komen, het MMT uit Rotterdam lekker laat zitten waar ze zitten en een beroep doet op de MUG-heli uit Brugge omdat die tot zonsondergang vliegen.

Gr
Erik


Bart S

  • Gast
Reactie #162 Gepost op: 17 juli 2006, 13:35:41
Zeeland heeft de aanvraag gedaan, maar als men vervolgens vanuit Rotterdam niet teruggekoppeld krijgt HOE het MMT ter plaatse komt...
Ik zou me goed voor kunnen stellen dat een Zeeuwse centralist, als blijkt dat het MMT met een busje moet komen, het MMT uit Rotterdam lekker laat zitten waar ze zitten en een beroep doet op de MUG-heli uit Brugge omdat die tot zonsondergang vliegen.

Ah, op die manier :)
Tja, een beetje meedenkende centralist zou waarschijnlijk wel opmerken dat het even kan duren.... maar we kennen niet alle feiten en omstandigheden... misschien was de heli uit Brugge ook niet inzetbaar en koos men toen voor het alternatief uit Rotterdam....


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #163 Gepost op: 17 juli 2006, 16:59:11
Ah, op die manier :)
Tja, een beetje meedenkende centralist zou waarschijnlijk wel opmerken dat het even kan duren.... maar we kennen niet alle feiten en omstandigheden... misschien was de heli uit Brugge ook niet inzetbaar en koos men toen voor het alternatief uit Rotterdam....

Dan zou je de heli uit Nijmegen nog kunnen allarmeren, want die zal er zeker korter over doen dan het busje vanuit Rotterdam.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #164 Gepost op: 17 juli 2006, 21:13:49
webcam ll1 http://130.37.9.12/ kan je precies zien of hij weg is of niet :D

Hij kan toch ook binnenstaan ??? ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #165 Gepost op: 17 juli 2006, 22:28:05
ja dat kan


Marno

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #166 Gepost op: 18 juli 2006, 09:31:38
Joh :P nee klopt maar er word geroepen dat sommige LL maar tot 19 uur vliegen
En de mensen die dat roepen, roepen dat volledig terecht. De piloot werkt simpelweg maar van 07:00 - 19:00 (in rotterdam althans). Daarna gaan ze met het busje, ook al is het in Zeeland.
Vpk: "Als er een flink ongeval gebeurd is met beknelling is de ambulance echt nog niet vertrokken binnen een half uur, wij gaan gewoon rijden. Mocht het voor niets zijn, so be it"
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #167 Gepost op: 18 juli 2006, 10:07:21
Hoe zit dat met de duitsers dan ,

ze komen regelmatig s'avonds na zonsondergang nog aan bij het Azm in maastricht .
Als ze volgens de duitse regelgeving wel s'nachts mogen vliegen maar met de patient naar het Azm in maastricht willen hoe word dat opgelost .
het is trouwens veel mooier zo'n nachtplaatje op z'n tijd  :D
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


Michelle1983

  • Gast
Reactie #168 Gepost op: 18 juli 2006, 10:39:49
Er is Nederlandse regelgeving op het punt van de nachtvluchten, afkomstig van de Luchtverkeersleiding. Jaarlijks worden ANWB Medical Air Assistance en ADAC Luftrettung GmbH toegestaan om buiten de daglichtperiode en beneden de minimum VFR-vlieghoogte HEMS-vluchten uit te voeren. Zie www.overheid.nl/op en dan Staatscourant 2006, nr. 122, p. 19 (en anders even zoeken op ANWB).

ANWB is het toegestaan buiten de daglichtperiode HEMS-, ambulance-, trainings- en ferryvluchten uit te voeren. ADAC alleen HEMS- en ambulancevluchten buiten de daglichtperiode.


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #169 Gepost op: 18 juli 2006, 13:56:18
Kijk dat noem ik een duidelijk antwoord  :D 8)
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/