Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen

Auteur Topic: Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen  (gelezen 157998 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #200 Gepost op: 5 november 2006, 18:10:46
Schuin van voren, en een flits van een meter of dertig verderop.... erg stug als dat recht in die twee smalle buisjes van de nachtkijkers terecht komt.
Ze weten zelf ook wel dat ze met deze activiteiten in de belangstelling komen te staan, en daarbij zijn flitslichtjes onvermijdelijk. Lijkt mij niet iets om mij druk over te maken. Als ze er daadwerkelijk last van zouden hebben gehad, zouden ze dat wel gemeld hebben, want vanaf de landing tot en met het opstijgen ben ik daar geweest.

Werken ze met restlicht versterkers of met IR kijkers?  :)


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #201 Gepost op: 5 november 2006, 19:06:46
Toch geflits  ;D ;D ;D 8) :)
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
Reactie #202 Gepost op: 6 november 2006, 18:59:16
Restlicht versterkers, als je daar in flits dan merk je dat wel hoor.
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!


guest2539

  • Gast
Reactie #203 Gepost op: 22 november 2006, 10:42:46
Wat ik trouwens begreep is dat hij door heel nederland ingezet zal worden bij grootschalige incidenten!

Dat klopt, zoals gisternacht met de incident met de helikopter die in zee een noodlanding moest maken voor de kust van Den Helder.
00:25:10   22-11-06 28 G   AMBU A1 Den-Helder
                                       HELI     0923993 RAV Gelderland-Zuid ( Trauma Heli LifeLiner 3 )


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #204 Gepost op: 22 november 2006, 14:16:19
Dat klopt, zoals gisternacht met de incident met de helikopter die in zee een noodlanding moest maken voor de kust van Den Helder.
00:25:10   22-11-06 28 G   AMBU A1 Den-Helder
                                       HELI     0923993 RAV Gelderland-Zuid ( Trauma Heli LifeLiner 3 )


Ik had al eens eerder gevraagd op het forum of de Lifeliner 3 dan 's nachts ook inzetten doet in de regio van andere Lifeliners als dat nodig is. Toen werd er negatief geantwoord, maar blijkt toch wel zo te zijn... (of is het alleen voor ernstige incidenten/ rampen)
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #205 Gepost op: 22 november 2006, 20:44:11
Volgens mij zijn ze voor grote calamiteiten landelijk inzetbaar.


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #206 Gepost op: 22 november 2006, 22:39:01
De ll3 is gister nooit terplaatsen geweest omdat het busje van amsterdam sneller was geloof ik
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #207 Gepost op: 22 november 2006, 22:55:21
De ll3 is gister nooit terplaatsen geweest omdat het busje van amsterdam sneller was geloof ik

En volgens mij was MMT UMCG ook ter plaatse
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #208 Gepost op: 16 januari 2007, 22:23:51
LL3 is al een paar keer in Zeeland geweest.

Zojuist een alarmering voor de LL2 voor Schouwen-Duiveland . . . . . vroeg me af of de VITO dat gehele stuk gaat rijden of dat de LL2 nu s'nachts vliegt ?  ::)   ::)   ::)


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #209 Gepost op: 16 januari 2007, 22:27:05
LL3 is al een paar keer in Zeeland geweest.

Zojuist een alarmering voor de LL2 voor Schouwen-Duiveland . . . . . vroeg me af of de VITO dat gehele stuk gaat rijden of dat de LL2 nu s'nachts vliegt ?  ::)   ::)   ::)

In principe rijd 's avonds de bus. De Lifeliner 3 is volgens mij tot nu toe nog de enige heli die 's nachts ook vliegt. Het MMT van Amsterdam rijd ook 's avonds nog naar Den Helder als het moet, alleen is de ambulance dan al meestal onderweg naar het ziekenhuis, eer de bus ter plaatse is.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl