Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen

Auteur Topic: Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen  (gelezen 157962 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #300 Gepost op: 25 juni 2008, 16:01:01
Naar mijn weten vliegt LL1 ook gewoon in de nacht.

Zoals er al vele malen is gemeld in verschillende topics, vliegt tot op dit moment alleen de LL3 nog snachts, het is afwachten of er genoeg geld vrij komt, en het ministerie goedkeuring geeft, over het inzetten van alle 4 de EMS heli's dag en nacht.
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #301 Gepost op: 25 juni 2008, 16:15:43
Zoals er al vele malen is gemeld in verschillende topics, vliegt tot op dit moment alleen de LL3 nog snachts, het is afwachten of er genoeg geld vrij komt, en het ministerie goedkeuring geeft, over het inzetten van alle 4 de EMS heli's dag en nacht.

Ter aanvulling :

Het MMT van de VU is niet eens 24 uur in dienst  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #302 Gepost op: 25 juni 2008, 16:28:19
Het is toch té gek voor woorden dat er voor "mensenreddend handelen" niet genoeg geld beschikbaar is om 4 MMT's 24/7 te kunnen laten vliegen?


Glenn2

  • Gast
Reactie #303 Gepost op: 25 juni 2008, 16:30:05
Zoals er al vele malen is gemeld in verschillende topics, vliegt tot op dit moment alleen de LL3 nog snachts, het is afwachten of er genoeg geld vrij komt, en het ministerie goedkeuring geeft, over het inzetten van alle 4 de EMS heli's dag en nacht.

23:31:01   24-06-08   28   G   AMBU   LIFELINER 1 / MMT INZET VOOR : KENNLAND/I 13 A/ VELSEN ZUID/VAN HOUTENLAAN
806242331010120988   HELI               0120988 RAVAA Amsterdam ( Trauma Heli Lifeliner 1 )

En dat dan?

Of bedoel je echt de nacht, na 12en ofzo?


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #304 Gepost op: 25 juni 2008, 16:31:54
23:31:01   24-06-08   28   G   AMBU   LIFELINER 1 / MMT INZET VOOR : KENNLAND/I 13 A/ VELSEN ZUID/VAN HOUTENLAAN
806242331010120988   HELI               0120988 RAVAA Amsterdam ( Trauma Heli Lifeliner 1 )

En dat dan?

Of bedoel je echt de nacht, na 12en ofzo?

Dat zal de MMT Bus zijn en niet de Helikopter


Gast

  • Gast
Reactie #305 Gepost op: 25 juni 2008, 16:44:40
En dat is dan vanaf sunrise totaan sunset, de luchtvaart-tijd voor zonsopkomst en -ondergang. Vanaf sunrise tot sunset mag er VFR (visueel) gevlogen, daarna niet meer. De inzet-periodes zijn in de winter dus ook aanzienlijk korter dan in de zomer (meer daglicht, langer vliegen).


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #306 Gepost op: 25 juni 2008, 18:22:14
En dat is dan vanaf sunrise totaan sunset, de luchtvaart-tijd voor zonsopkomst en -ondergang. Vanaf sunrise tot sunset mag er VFR (visueel) gevlogen, daarna niet meer. De inzet-periodes zijn in de winter dus ook aanzienlijk korter dan in de zomer (meer daglicht, langer vliegen).

Met uitzondering dat de heli van Amsterdam vanaf 07.00 uur tot 19.00 mag vliegen. Ook al is het kraakhelder, na 19.00 mag er officieel niet meer opgestegen worden (alleen landen kan / mag)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #307 Gepost op: 26 juni 2008, 00:02:51
Het is toch té gek voor woorden dat er voor "mensenreddend handelen" niet genoeg geld beschikbaar is om 4 MMT's 24/7 te kunnen laten vliegen?

Er een heleboel alternatieven om mensen te redden zonder dat er 4 heli's 24 uur per dag vliegen............
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #308 Gepost op: 26 juni 2008, 08:45:20
Er een heleboel alternatieven om mensen te redden zonder dat er 4 heli's 24 uur per dag vliegen............

Het is niet aan mij om hier te zeggen dat ik het onzin vind dat mensen niet willen dat de heli 24 uur per dag inzetbaar is, maar ik heb erbij gezeten bij de uitreiking van het rapport aan het ministerie, en ik heb genoeg dingen aan bod zien komen, waarvan ik denk dat het wel levensreddend kan zijn.

Er zijn al genoeg documentaires op tv geweest, waarin dit ook nog eens bevestigd werd.


Sommige mensen uit de omgeving van Nijmegen zijn tegen het nachtvliegen ivm overlast, ik hoop dat die mensen een keertje ermee geconfronteerd worden in een situatie dat de heli nodig is, maar waarvoor zei dan zorgen dat die niet meer mocht vliegen.


uiit het rapport blijkt, min of meer dat de Lifeliner3 snachts mensen kan redden, of het noodzakelijk is om ze alle 4 te laten vliegen is niet duidelijk , ik kan me voorstellen dat in hartje amsaterdam er toch geen mogelijkheden zijn om dat ding te laten landen.
maar er is een groot gebied dat voor de lifeliner 3 lang vliegen is, zowel in het noorden als in het zuiden.
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #309 Gepost op: 26 juni 2008, 08:49:23
Over de discussie of de LL nu wel of geen toegevoegde waarde heeft loopt toch een ander topic.  ;)