Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen

Auteur Topic: Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen  (gelezen 157923 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Reactie #340 Gepost op: 17 september 2008, 20:32:19

sluit me aan bij de  2 heren.
Omdat ik meedere malen heb gevlogen in een helikopter, weet ik dat het overdag ook lastig kan zijn om die te localiseren.
Snachts vliegen ze inderdaad  van a na b op 1500Ft vrij van opstakels, als ze de landing inzettenis die voorverkend door 2 personen.
Als de inzet in een grote stad is, landen ze vaak op de vooraf verkende plekken.


Laatst was ook te zien dat de LL3 snachts, nadat die bijv de arts moet ophalen bij het ziekenhuis van nijmegen ( UMCN) land bij de Mcdonalds op de hoek

En bij die beruchte Macdonalds aan de rijksweg in malden heb ik de LL3 al een keertje gespot ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #341 Gepost op: 26 oktober 2008, 12:29:41
En binnen 23 minuten vanuit Volkel ter plaatse  O0

Nu vraag ik me af, waarom de regio Amsterdam zo weinig de LF3 op roept 's nachts.

06:07:42   26-10-08      HV 1 BEKNELLING (Inc.net: 1) ARLANDAWEG ASD [ 577 ]
06:03:03   26-10-08      HV 1 BEKNELLING (Inc.net: 1) ARLANDAWEG ASD [ 591 522 ]


Bij een botsing tussen twee taxi's op de kruising van de Haarlemmerweg met de Radarweg in West is zondag een 27-jarige vrouw om het leven gekomen. Negen anderen raakten ernstig gewond. Dat maakte de politie bekend.
Rond 06.00 uur kwamen de taxi's, met elk vier passagiers, met elkaar in botsing. Naast de acht inzittenden raakten de beide chauffeurs gewond.
Allen zijn afgevoerd naar een ziekenhuis, volgens de politie verkeert geen van de gewonden in levensgevaar. De politie vermoedt dat een van de taxi's door een rood verkeerslicht is gereden. De chauffeur is aangehouden.   

bron at5.nl

Bovenstaande lijkt me toch een incident waar andere regio's zeker een heli hadden opgeroepen, en binnen 30 minuten ter plaatse vanuit Volkel lijkt me toch wel haalbaar  ::)   
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Reactie #342 Gepost op: 26 oktober 2008, 13:06:33
Nu vraag ik me af, waarom de regio Amsterdam zo weinig de LF3 op roept 's nachts.

06:07:42   26-10-08      HV 1 BEKNELLING (Inc.net: 1) ARLANDAWEG ASD [ 577 ]
06:03:03   26-10-08      HV 1 BEKNELLING (Inc.net: 1) ARLANDAWEG ASD [ 591 522 ]


Bij een botsing tussen twee taxi's op de kruising van de Haarlemmerweg met de Radarweg in West is zondag een 27-jarige vrouw om het leven gekomen. Negen anderen raakten ernstig gewond. Dat maakte de politie bekend.
Rond 06.00 uur kwamen de taxi's, met elk vier passagiers, met elkaar in botsing. Naast de acht inzittenden raakten de beide chauffeurs gewond.
Allen zijn afgevoerd naar een ziekenhuis, volgens de politie verkeert geen van de gewonden in levensgevaar. De politie vermoedt dat een van de taxi's door een rood verkeerslicht is gereden. De chauffeur is aangehouden.   

bron at5.nl

Bovenstaande lijkt me toch een incident waar andere regio's zeker een heli hadden opgeroepen, en binnen 30 minuten ter plaatse vanuit Volkel lijkt me toch wel haalbaar  ::)   

Blijkbaar vonden centralist/hulpdiensten ter plaatsen niet dat er genoeg criteria waren om een MMT in te zetten  ::)  :-\ !?


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #343 Gepost op: 26 oktober 2008, 13:09:29
Nu vraag ik me af, waarom de regio Amsterdam zo weinig de LF3 op roept 's nachts.

06:07:42   26-10-08      HV 1 BEKNELLING (Inc.net: 1) ARLANDAWEG ASD [ 577 ]
06:03:03   26-10-08      HV 1 BEKNELLING (Inc.net: 1) ARLANDAWEG ASD [ 591 522 ]


Bovenstaande lijkt me toch een incident waar andere regio's zeker een heli hadden opgeroepen, en binnen 30 minuten ter plaatse vanuit Volkel lijkt me toch wel haalbaar  ::)   

Dat was ook de eerste vraag bij mij vanochtend. LL3 was ook beschikbaar, volgens de P2000-meldingen. Nou is het nog steeds een raadsel of het AMC nog uitrukt met een MMT (dat overigens ook 's nachts ter beschikking was). Mogelijk dat die dus ter plaatse was... En anders vond de CPA, ambulancepersoneel het vannacht niet een reden om de LL3 op te laten roepen, wat best vreemd is. Volgens de inzetcriteria is dit al primair een MMT-melding.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #344 Gepost op: 26 oktober 2008, 13:20:21
Dat was ook de eerste vraag bij mij vanochtend. LL3 was ook beschikbaar, volgens de P2000-meldingen. Nou is het nog steeds een raadsel of het AMC nog uitrukt met een MMT (dat overigens ook 's nachts ter beschikking was). Mogelijk dat die dus ter plaatse was... En anders vond de CPA, ambulancepersoneel het vannacht niet een reden om de LL3 op te laten roepen, wat best vreemd is. Volgens de inzetcriteria is dit al primair een MMT-melding.

Laatst is de LF3 wel opgeroepen, door CPA Kennemerland voor CPA Amsterdam (foutje qua lokatie, daardoor kwam ook de OVD-G van KE) maar volgens mij rijd dat MMT uit het Amc niet (meer), er staat / stond daar ook laatst geen mmt bus meer.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Reactie #345 Gepost op: 26 oktober 2008, 15:52:21
Arriescanner;
Volgens de inzetcriteria is dit al primair een MMT-melding.

Dat dacht ik dus eigenlijk ook, een zwaar ongeval met beknelling en meerdere slachtoffers, Primair MMT...


Bart S

  • Gast
Reactie #346 Gepost op: 26 oktober 2008, 16:14:34
Nou, wie van jullie gaat even de meldkamer bellen om te zeggen dat ze het fout hebben gedaan? Pffff..... :-X


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #347 Gepost op: 26 oktober 2008, 19:59:36
Nou, wie van jullie gaat even de meldkamer bellen om te zeggen dat ze het fout hebben gedaan? Pffff..... :-X

Fout zal ik het niet noemen, maar het is volgens de criteria wel een primaire melding. En als dat op basis van de melding niet kon worden vastgesteld, dan was het wel een secundair inzetcriterium. Of wil je zeggen dat de CPA niet op de hoogte was van het feit dat het een dodelijk/ernstig ongeval betrof met meerdere so's?
Ik ben niet de enige die vind dat het MMT wat weinig ingezet wordt en bovendien: liever alarmeren en veel cancellen, dan gewoon helemaal achterwege laten.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #348 Gepost op: 26 oktober 2008, 21:15:59
Wat ik overigens apart vind, is dat dit topic ´´Vragen aan traumahelikopter - MMT´´ heet, en dat allerlei mensen zich er mee gaan bemoeien, terwijl ik mij iets afvraag, totaal niet ´´betweterig´´ richting CPA of als aanval richting hen.

Nogmaals, ik vraag me dus af, waarom CPA weinig of geen gebruik maakt van de LF3, terwijl alle omliggende regio´s dit wel met enige regelmaat doen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #349 Gepost op: 28 oktober 2008, 23:19:29
Misschien dat de centralist er helemaal niet aangedacht heeft. Ik kan me voorstellen, het is nog 's nachts/vroeg in de ochtend, weinig centralisten in dienst en misschien was het wel even een druk moment met veel incidenten tegelijk. Dan snap ik dat het de centralist misschien ontschoten is dat er ook nog een LL3 beschikbaar is die 's nachts vliegt.