Fout zal ik het niet noemen,
Maar door dat zo te brengen wijs je toch behoorlijk met een vinger........
maar het is volgens de criteria wel een primaire melding. En als dat op basis van de melding niet kon worden vastgesteld, dan was het wel een secundair inzetcriterium. Of wil je zeggen dat de CPA niet op de hoogte was van het feit dat het een dodelijk/ernstig ongeval betrof met meerdere so's?
Inzetcriteria zijn een richtlijn, ik denk dat je toch wat meer vertrouwen in het inschattingsvermogen van de CPA en de tp aanwezige Ambulancebemanningen mag hebben. Daarnaast beschik je naar mijn inschatting ook niet over alle informatie mbt inzetbaarheid en noodzaak
Ik ben niet de enige die vind dat het MMT wat weinig ingezet wordt en bovendien: liever alarmeren en veel cancellen, dan gewoon helemaal achterwege laten.
Dat jij vindt dat het MMT meer ingezet moet worden is je goed recht, maar ik denk dat de huidige inzetcriteria vast goed overwogen zullen zijn
niet alles kan zoals het het mooiste/beste zou zijn......
Allereerst denk ik dat geen van ons alle hier kan vertellen waarom er niet gevlogen is, en hoe de melding is binnengekomen.. Dus speculeren doen we dan allemaal!? Schadelijk?
Tevens probeert hier niemand te beweren dat deze vrouw mogelijk nog geleefd zou hebben als het een MMT-inzet zou zijn geweest, en ik denk ook dat niemand daar naar toe wilde gaan. Althans, zo zie ik het...
En uiteraard WM, ik kan je reactie enigszins wel begrijpen maar vind het toch meer een discussie op het moment over het feit "waaorm er geen MMT" is ingezet, en dat hoort hier dan toch ook niet thuis !?
Een discussie over inzetcriteria lijkt me inderdaad hier niet op zijn plaats, maar het punt dat WM probeert te maken samen met Bart is dat het nu het idee geeft alsof je er slechter vanaf komt als er geen MMT aan te pas komt...dat het raar is dat er daar geen heli is ingezet, en het is wel heel makkelijk om dat nu te roepen
Verder gaat het niet alleen om het verhaal hier, met een aantal enthousiastelingen die zich er graag in verdiepen, maar er lezen hier ook mensen mee die niet van de hoed en de rand weten, of die helemaal geen interesse hebben in het hele verhaal, als dat toevallig een journalist is heb je zo de poppen aan het dansen, alleen omdat men hier denkt te moeten vertellen dat ze het beter weten..... Ik zie de krantekoppen al voor me