Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen

Auteur Topic: Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen  (gelezen 157204 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

nick1107

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 626
Reactie #380 Gepost op: 24 december 2008, 15:17:59
Dag,

Wat ik zo vreemd vind is dat er zoveel geld geinvesteerd wordt in de aanvulling op de ambulancezorg, terwijl de ambulancezorg op zich nog niet voldoende op orde is.

Het MMT zal zeker bij bepaalde situatie`s een meerwaarde hebben, maar die situatie`s zullen veel minder vaak voorkomen dan de `reguliere`(spoed) situaties die door de ambulancebemanning op kan worden gevangen. Nu wordt er veel geld gepompt in nachtvluchten van het MMT, terwijl, in mijn ogen, de ambulancezorg nog niet op orde is w.b.t. voldoende auto`s en personeel.

In mijn ogen moet je eerst de reguliere ambulancezorg op orde hebben en dan kun je kijken naar de aanvullende zorg zoals het MMT.

Ik vind dat je eerst de basis op orde moet hebben en daarna de aanvulling (die ook zeker van belang is en kan zijn)

gr martien

Ben ik met je eens.


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #381 Gepost op: 24 december 2008, 16:02:19
wat betreft die opmerking over die apache.......het gaat mij niet om het feit hoe de ll vliegt, het gaat me erom dat er grotere risico's aan kleven, en dat zelfs bij trainingen die ervoor bedoeld zijn (apache) het soms ernstig mis kan gaan, zelfs bij uitgebreid getrainde mensen......ik vind dat je dat in je achterhoofd moet meenemen en nogmaals zoals de vorige 2 sprekers terecht opmerken is er nog heel wat te investeren in de ambulancezorg en is het in mijn ogen weggegooid geld om alle 4 de ll 's nachts te laten vliegen.  Bijvoorbeeld vanacht volgens de p2000 1 vlucht, en daar staan dan 4 heli's voor paraat???  Je zet toch ook geen 4 ambu's neer als blijkt dat je het met één af kan, helaas is het in dat geval vaak andersom, we zetten er één ambu neer terwijl we er eigenlijk vier nodig hebben.......
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


dr love

  • Gast
Reactie #382 Gepost op: 25 december 2008, 21:03:58
Ik denk dat afstand (= tijd) een grote rol speelt, denk je ook niet?
Nederland door 1 heli dekkend houden, is wat weinig....


guest4965

  • Gast
Reactie #383 Gepost op: 25 december 2008, 21:16:13
Volgens mij zit er op alle 4 ll standplaatsen de hele nacht een bemanning, waarom zou je ze dan niet laten uitrukken met de heli? Dit idee is gebaseerd op de standplaats in Amsterdam. Hier wordt soms 's nachts een melding gegeven, dan gaan ze met de bus.


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #384 Gepost op: 25 december 2008, 21:45:45
Ik ging in op het technisch danwel praktisch inzetten van een heli snacht's en aangezien ik met enige luchtvaartachtergrond vond dat ik hiervan moest zeggen.
ik zie het probleem niet zo en snap niet waar iedereen zich druk om maakt.
dat geld voor de ambulancezorg zal er ook wel zijn en is vast na gekeken.
misschien is het voor alleen eens een idee om de nachtpilot te lezen op www.tro.nl.
in dit verslag staat alles in duidelijk tekst uitgelegt.
Ik  denk dat iedereen blij moet zijn, dat er door heel nederland door een MMT kan komen, iedereen heeft er alleen maar baad bij.


Nogmaals over mijn eerste opmerking, vliegen snachts zal misschien iets meer risico's met zich mee brengen, maar daarvoor vliegen er piloten op de lifeliner met vaker meer dan 2500 uur ervaring.
luchtvaart is nog altijd het veiligste vervoersmiddel ter wereld  ;D :) en gelukkig mag ik hieraan bijdragen om het veilig te houden  :P
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #385 Gepost op: 25 december 2008, 21:57:04
Volgens mij zit er op alle 4 ll standplaatsen de hele nacht een bemanning, waarom zou je ze dan niet laten uitrukken met de heli? Dit idee is gebaseerd op de standplaats in Amsterdam. Hier wordt soms 's nachts een melding gegeven, dan gaan ze met de bus.

nee hoor, sinds kort (of binnenkort) is ll2/rotterdam 24 uur inzetbaar en paraat......voorheen was dit vanaf zonsondergang tot 24 uur en dan vanaf 7 uur weer.........
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #386 Gepost op: 25 december 2008, 22:01:35
voorheen was dit vanaf zonsondergang tot 24 uur en dan vanaf 7 uur weer.........

Dit is nog steeds het geval in Amsterdam, ik raad mensen dan bij deze ook aan om zich even in de tekst cq. het onderwerp te verdiepen alvorens zij zich uitlaten over het onderwerp  :-\
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #387 Gepost op: 25 december 2008, 22:04:18
Royke, ik heb die artikelen al meerdere malen gelezen........met een kruissnelheid van 250 km/hr kan in het geval van 4 parate helikopters binnen een 20-30 minuten hoogwaardige zorg geleverd worden in een groot deel van nederland..........er zijn echter nog steeds gebieden in nederland waar het langer dan een 15 minuten duurt voordat er een ambulance voor de deur staat (en die rukken toch vaker uit dan een mmt)...........dus volgens mij is er genoeg te investeren in ambulancezorg naast het investeren in het MMT..........
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #388 Gepost op: 25 december 2008, 22:05:35
Royke, ik heb die artikelen al meerdere malen gelezen........met een kruissnelheid van 250 km/hr kan in het geval van 4 parate helikopters binnen een 20-30 minuten hoogwaardige zorg geleverd worden in een groot deel van nederland..........er zijn echter nog steeds gebieden in nederland waar het langer dan een 15 minuten duurt voordat er een ambulance voor de deur staat (en die rukken toch vaker uit dan een mmt)...........dus volgens mij is er genoeg te investeren in ambulancezorg naast het investeren in het MMT..........

Zoals gezegd dit is sinds kort (of binnenkort) anders voor het mmt regio r'dam (grondgebonden)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


guest4965

  • Gast
Reactie #389 Gepost op: 25 december 2008, 22:36:58
Dit is nog steeds het geval in Amsterdam, ik raad mensen dan bij deze ook aan om zich even in de tekst cq. het onderwerp te verdiepen alvorens zij zich uitlaten over het onderwerp  :-\

Ik kan me nog een paar maanden geleden herinneren dat ze rond 03.00 een melding kregen..., maar mss was dat een uitzondering ??? ;)