Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen

Auteur Topic: Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen  (gelezen 157205 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #390 Gepost op: 25 december 2008, 22:53:33
Ik kan me nog een paar maanden geleden herinneren dat ze rond 03.00 een melding kregen..., maar mss was dat een uitzondering ??? ;)

Piketregeling misschien* ??? ;)  * of 'mss' voor de mensen die alleen MSN taal beheersen ;)

In principe zijn alle MMT's volgens mij 24/7 oproepbaar. Moet ook wel voor rampen en crises, denk bijv. ook aan participatie in de GNK-C.
Dat wil niet zeggen dat de basis ook 24/7 bezet is, dus moeten de dames en heren van elders (thuis) opkomen. Opkomsttijd ligt dan uiteraard ook hoger.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #391 Gepost op: 25 december 2008, 22:56:39
Ik kan me nog een paar maanden geleden herinneren dat ze rond 03.00 een melding kregen..., maar mss was dat een uitzondering ??? ;)

Dat was zowiezo niet via de ''normale'' lifeliner code en dat was ook zeker niet het normale MMT in Amsterdam. Het mmt staat 7 dagen per week, vanaf 07.00 tot 24.00 uur paraat op het dak van het VUMC, buiten die tijden kan er een mmt worden gevormd door personeel van OF het AMC (of als ik mij niet vergis van het VU) maar dat is al een tijd geleden
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #392 Gepost op: 28 december 2008, 20:24:33
Inderdaad AMC en VU
Geloof niet alles wat je denkt.


Feder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 854
Reactie #393 Gepost op: 5 januari 2009, 13:30:34
Ik zie het MMT van het UMCG (Groningen, 24 uur per dag paraat) regelmatig voorbij rijden in het MMT-busje, in de avond- en nachtelijke uren. Als ze straks ook 'savonds en 'snachts de helicopter kunnen gebruiken denk ik dat het gemiddeld om toch wel 10 extra vluchten per week zal gaan.


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #394 Gepost op: 6 januari 2009, 00:10:07
klopt maar ik vraag me af, correct me if i'm wrong, zij door de beperkte inzetradius ook niet als een soort extra ambulance worden gezien, uiteraard zonder vervoersfunctie.
Als ik kijk naar de LL2 (rotterdam) dan worden die bijvoorbeeld veel ook ingezet als er geen ambulance beschikbaar is/reanimaties.  De vraag is natuurlijk of dit ook zo blijft als ze 24/7 mogen vliegen????
LL3 wordt nooit/zelden ingezet voor dit soort incidenten........

Zomaar een gedachtenspinsel??!!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #395 Gepost op: 6 januari 2009, 16:56:28
Volgens mij zit er op alle 4 ll standplaatsen de hele nacht een bemanning, waarom zou je ze dan niet laten uitrukken met de heli? Dit idee is gebaseerd op de standplaats in Amsterdam. Hier wordt soms 's nachts een melding gegeven, dan gaan ze met de bus.

Nou dan blijven ze in deze situatie waarschijnlijk nog gewoon uitrukken met de bus. Dit doen ze namelijk overdag ook voor meldingen uit de (binnen)stad ;)

En snachts is de piloot naar huis hoor, alleen een chauffeur, vpk, arts...


Bart S

  • Gast
Reactie #396 Gepost op: 6 januari 2009, 17:27:36
Het spijt me mannen, maar op dit moment gaat de bemanning van LL1 om 00.00 uur naar huis. De piloot zelfs eerder, na 19.00 uur wordt er niet meer gevlogen. Er zal nu eerst een 24 uurs paraatheid komen (tussen 19.00 en 07.00 met het bussie) en wanneer iedereen opgeleid is voor nachtvliegen zal de heli ook 's nachts ingezet worden.


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #397 Gepost op: 7 januari 2009, 04:01:35
De laatste tijd wordt ik regelmatig wakker gepiept voor de LL2 die er bijv. om 3 uur 's nachts uit moet. Kan ik hieruit concluderen dat MMT Rotterdam tegenwoordig 24/7 inzetbaar is? Zo ja, 's nachts met de helikopter of nogsteeds met de bus? (Ik meen me te herinneren dat de LL2 een tijdje is weggeweest om uitgerust te worden met nachtzichtapparatuur...)


livep2000
05:18:07 05-01-09A1 AMBU LFL02 MISHANDELING Van T Hoffplein 15 a 3112JS Schiedam sdm bon 1025
1420059MKA Rotterdam-Rijnmond ( Trauma Heli Lifeliner 2 )


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #398 Gepost op: 7 januari 2009, 17:46:28
Op zestienhoven zit (volgensmij) wel een 24/7 ploeg, en die gaat er dan uit met het bussie ;)


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #399 Gepost op: 7 januari 2009, 20:45:18
LL2 is inderdaad sinds kort 24/7 oproepbaar echter buiten de daglicht uren per busje
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan