Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen

Auteur Topic: Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen  (gelezen 160145 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
Reactie #410 Gepost op: 19 november 2009, 19:17:18
Zoals ik begrepen heb wordt er van zonsopgang tot zonsondergang gevlogen met de lifeliner en van zonsondergang tot zonsopgang gereden met het mmt-busje. Dit kan je ook zien aan de melding. lfl02= lifeliner en mmt02=busje.

Voorbeelden:

A1 AMBU LFL02 Motor A1 Gaesbeekstraat 67 3081NE Rotterdam rt bon 87907
19-11-2009 11:11:34 - Rotterdam-Rijnmond - Rotterdam

A1 AMBU MMT02 HV Voertuig personen N57 24,1 Ouddorp Zh odrp bon 86708
15-11-2009 02:53:33 - Rotterdam-Rijnmond - Ouddorp


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #411 Gepost op: 19 november 2009, 19:22:31
Zoals ik begrepen heb wordt er van zonsopgang tot zonsondergang gevlogen met de lifeliner en van zonsondergang tot zonsopgang gereden met het mmt-busje. Dit kan je ook zien aan de melding. lfl02= lifeliner en mmt02=busje

Die melding dat zegt ook niet alles, daar kan ook een keer een foutje mee gemaakt worden. Zeker als de heli net landt, ze een nieuwe melding krijgen maar het eigenlijk te donker is om nog (terug) te vliegen.


JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
Reactie #412 Gepost op: 19 november 2009, 20:46:31
Check onderstaande link:
http://www.mst.nl/traumacentrum/onze_helikopter/

Ik heb wel begrepen dat de lfl 3 is uitgerust met een nachtkijker, dus die zal snachts wel inzetbaar zijn.
Maar hieronder even een enkele meldingen van het team van de lfl 2. Daar kan je toch wel uit opmaken dat ze vanaf ca 7.30 uur weer de lfl inzetten en in de donkere uren het mmt. Per seizoen zal dat ook verschillen:

A1 AMBU LFL02 ONGEVAL Aelbrechtskade Rotterdam rt bon 88076
19-11-2009 19:25:42 - Rotterdam-Rijnmond - Rotterdam

A1 AMBU LFL02 Motor A1 Gaesbeekstraat 67 3081NE Rotterdam rt bon 87907
19-11-2009 11:11:34 - Rotterdam-Rijnmond - Rotterdam

A1 AMBU LFL02 ONWEL Cissy Van Marxveldtplantsoen 5 2652HK Berkel en Rodenrijs bkr bon 87674
18-11-2009 13:39:07 - Rotterdam-Rijnmond - Berkel en rodenrijs

A1 AMBU MMT02 HELI Stationsplein 1 3311JV Dordrecht ddt bon 87553
18-11-2009 07:22:24 - Rotterdam-Rijnmond - Dordrecht

A1 AMBU LFL02 HELI Reigeroord/J-17-C 28 2411LE Bodegraven bdg bon 87318
17-11-2009 11:03:14 - Rotterdam-Rijnmond - Bodegraven

A1 AMBU LFL02 HELI BURGEMEESTER ELENBAASSTRAAT/OUDE RIJKSWEG Kruiningen kn bon 87252
17-11-2009 07:33:44 - Rotterdam-Rijnmond - Kruiningen

A1 AMBU MMT02 HELI Betje Wolffstraat 39 2533HE 'S-Gravenhage gv bon 87153
16-11-2009 17:42:52 - Rotterdam-Rijnmond - 's-Gravenhage

A1 AMBU LFL02 419 Schietpartij Zwart Janstraat Rotterdam rt bon 87095
16-11-2009 14:43:09 - Rotterdam-Rijnmond - Rotterdam

A1 AMBU LFL02 H19D ONGEVAL Berkendaal 19 3075XA Rotterdam rt bon 87088
16-11-2009 14:23:57 - Rotterdam-Rijnmond - Rotterdam

A1 AMBU LFL02 ONWEL Dr. Jan Schoutenlaan 178 3145SZ Maassluis mss bon 87047
16-11-2009 12:39:09 - Rotterdam-Rijnmond - Maassluis

A1 AMBU MMT02 HELI zuidendijk 98 dortrecht bon 86901
15-11-2009 21:01:44 - Rotterdam-Rijnmond - Lifeliner 2 traumaheli

A1 AMBU MMT02 ONWEL Joop Den Uyllaan 126 3119VH Schiedam sdm bon 86744
15-11-2009 07:30:54 - Rotterdam-Rijnmond - Schiedam

A1 AMBU MMT02 HV Voertuig personen N57 24,1 Ouddorp Zh odrp bon 86708
15-11-2009 02:53:33 - Rotterdam-Rijnmond - Ouddorp

A1 AMBU MMT02 ONGEVAL Else Van Der Banstraat 57 thv 3207JA Spijkenisse spy bon 86695
15-11-2009 01:50:33 - Rotterdam-Rijnmond - Spijkenisse

A1 AMBU LFL02 ONGEVAL Provincialeweg - N215 8 thv 3248LK Melissant mls bon 86310
13-11-2009 14:58:35 - Rotterdam-Rijnmond - Melissant


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #413 Gepost op: 20 november 2009, 04:03:39
Maar hieronder even een enkele meldingen van het team van de lfl 2. Daar kan je toch wel uit opmaken dat ze vanaf ca 7.30 uur weer de lfl inzetten en in de donkere uren het mmt.

Volgens mij heb je mijn reaktie niet begrepen. Ze hoeven maar 1x een foutje te maken met alarmeren en men denkt dat de heli 's nachts vliegt of dat het MMT overdags rijdt. Dat het zo vaak goed gaat betekent niet dat er geen fouten worden gemaakt. Of overdags als de heli gewoon beschikbaar is, maar de weersomstandigheden laten het niet toe. Dan is het geen fout, maar iets wat misschien op het laatste moment overwogen wordt...


JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
Reactie #414 Gepost op: 20 november 2009, 08:18:54
Ik denk dat de fouten die daar gemaakt worden minimaal zijn;) Dit doordat hun inzet bijna altijd van cruciaal belang is.
Maar wat ik ermee wil zeggen is dat er in de donkere uren niet mee wordt gevlogen. En ook zoals je zegt wanneer de weersomstandigheden het overdag niet toelaten.
(Wat dat betreft zou Nederland ook over een SEAKING moeten beschikken, maar dat onderwerp zal niet hier besproken kunnen worden op dit onderwerp;))


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #415 Gepost op: 20 november 2009, 09:25:00
Ik denk dat de fouten die daar gemaakt worden minimaal zijn;) Dit doordat hun inzet bijna altijd van cruciaal belang is.

Wat ze ook selecteren (MMT of HELI), het is altijd dezelfde code die gepiept wordt, dus wat dat betreft kunnen ze die fout wel 100x maken zonder dat het gevolgen heeft...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #416 Gepost op: 20 november 2009, 12:25:39
Ik denk dat de fouten die daar gemaakt worden minimaal zijn;) Dit doordat hun inzet bijna altijd van cruciaal belang is.
Maar wat ik ermee wil zeggen is dat er in de donkere uren niet mee wordt gevlogen. En ook zoals je zegt wanneer de weersomstandigheden het overdag niet toelaten.
(Wat dat betreft zou Nederland ook over een SEAKING moeten beschikken, maar dat onderwerp zal niet hier besproken kunnen worden op dit onderwerp;))

Waar wou je die Seaking parkeren dan in de regio's ? De Lifeliners hebben soms al de grootste moeite om te landen ergens  ::)
En voor het grove werk hebben we volgens mij de Bristow helikopters en de Tweety's ... Echter zijn dat geen Mobiel Medisch Team heli's  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
Reactie #417 Gepost op: 20 november 2009, 12:41:23
Een samenwerking met Koksijde kan toch ook wel een mogelijkheid zijn voor Zeeland voor de nachtelijke uren? Er is vaak wel een geschikte plek om te landen in de buurt van de plaats waar hulpverlening noodzakelijk is.

Weet iemand of het MUG-team van Brugge 's nachts vliegt?


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #418 Gepost op: 20 november 2009, 12:46:56
Een samenwerking met Koksijde kan toch ook wel een mogelijkheid zijn voor Zeeland voor de nachtelijke uren? Er is vaak wel een geschikte plek om te landen in de buurt van de plaats waar hulpverlening noodzakelijk is.

Weet iemand of het MUG-team van Brugge 's nachts vliegt?

Nee, ook over de weg.. De seaking komt wel in de nachtelijke uurtjes wanneer dit nodig is, maar niet voor verkeersongevallen ed. ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #419 Gepost op: 21 november 2009, 11:36:47
Een samenwerking met Koksijde kan toch ook wel een mogelijkheid zijn voor Zeeland voor de nachtelijke uren? Er is vaak wel een geschikte plek om te landen in de buurt van de plaats waar hulpverlening noodzakelijk is.

Weet iemand of het MUG-team van Brugge 's nachts vliegt?

Pin me der niet op vast, maar ik geloof dat er voor het landen cq. vliegen met een SeaKing wel wat andere eisen zijn als met een E.C 135  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !