Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen

Auteur Topic: Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen  (gelezen 160103 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #440 Gepost op: 21 februari 2010, 18:09:06
Ja, dat snap ik wel ::) Maar het slachtoffer is met de helikopter naar Tilburg gebracht. Is er dan nog een tussenlanding geweest in Terneuzen, of waren er 2 heli's? ;)

Sorry, te snel gereageerd. ging ervanuit dat dit een melding was voor Tilburg, gezien de tijd tussen beide meldingen is dat echter ook al minder waarschijnlijk...  :-[

Nee, dan weet ik het niet zeker waarom dat daar een mogelijke extra landing gemaakt is. Speculerend zou je kunnen denken dat de patient tijdelijk naar het ziekenhuis gebracht is, of dat daar een rendez-vous met de ambulance plaatsvond. Maar daar kan ik verder ook niks nuttigs over zeggen.

brwnbl

• Senior gebruiker
  • HV geïnteresseerd
Reactie #441 Gepost op: 25 februari 2010, 12:10:23
Als 's nachts het MMT team opgeroepen wordt (ik heb het over de lifeliner 2) rukken ze dan met een busje vanaf airport uit?

Soms moeten ze in bijvoorbeeld in Zeeland zijn en dan is dat wel erg ver om met een busje te doen lijkt me.

Piles

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Reactie #442 Gepost op: 25 februari 2010, 12:28:39
Als 's nachts het MMT team opgeroepen wordt (ik heb het over de lifeliner 2) rukken ze dan met een busje vanaf airport uit?

Soms moeten ze in bijvoorbeeld in Zeeland zijn en dan is dat wel erg ver om met een busje te doen lijkt me.
Of ze van airport komen weet ik niet, maar ze moeten dan wel met het busje ja. Al is dat binnenkort voorbij, dan vliegen ze ook 's nachts ;)
In de praktijk zie je ook wel dat eerst LL2 wordt gealarmeerd, en een paar minuten LL3 (die nu al wel 's nachts vliegt) :)

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #443 Gepost op: 25 februari 2010, 23:31:37
Of ze van airport komen weet ik niet

Het antwoord is ja, ook het busje rijdt vanaf Airport.

Let wel: Rotterdam The Hague Airport tegenwoordig ::) ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #444 Gepost op: 25 februari 2010, 23:40:07
Het antwoord is ja, ook het busje rijdt vanaf Airport.

Let wel: Rotterdam The Hague Airport tegenwoordig ::) ;)

Ik ken geen plaats 'the Haque' in Nederland....  ::) ;)

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #445 Gepost op: 25 februari 2010, 23:42:37
Ik ken geen plaats 'the Haque' in Nederland....  ::) ;)

Tis Engels hè...

Rotterdam is in het Engels Rotterdam (alleen uitspraak Rotterdem)
Den Haag is in het Engels The Hague (uitspraak: De Heku (ofzo ;D))
Vliegveld is in het Engels Airport

En zo zal je tot Rotterdam The Hague Airport komen denk ik... ;D
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #446 Gepost op: 26 februari 2010, 06:29:22
Keep up, will you; Palmpie.... ;D
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #447 Gepost op: 26 februari 2010, 14:39:52

;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Timmos

• Persfotograaf
  • Senior gebruiker
    • Tim-Koster.nl
Reactie #448 Gepost op: 27 februari 2010, 22:09:12
Ja, dat snap ik wel ::) Maar het slachtoffer is met de helikopter naar Tilburg gebracht. Is er dan nog een tussenlanding geweest in Terneuzen, of waren er 2 heli's? ;)

Nee, deze melding was gewoon voor de Lifeliner..  De piloot vertelde ons dat er 'snachts niet in de bebouwde kom geland mag/kan worden.. De heli is uiteindelijk vlakbij het ziekenhuis geland, in het weiland aan de Spuiweg.. Daar zijn de MMT mensen met een ambulance naar plaats ongeval gegaan en hebben het SO mee teruggenomen naar de heli.. Daar stond de 5631 voor tilassistentie en de 5661 (cafs) voor het landen/opstijgen gebeuren..

Hoop dat het zo duidelijk is O0

Piles

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Reactie #449 Gepost op: 28 februari 2010, 00:34:18
Nee, deze melding was gewoon voor de Lifeliner..  De piloot vertelde ons dat er 'snachts niet in de bebouwde kom geland mag/kan worden.. De heli is uiteindelijk vlakbij het ziekenhuis geland, in het weiland aan de Spuiweg.. Daar zijn de MMT mensen met een ambulance naar plaats ongeval gegaan en hebben het SO mee teruggenomen naar de heli.. Daar stond de 5631 voor tilassistentie en de 5661 (cafs) voor het landen/opstijgen gebeuren..

Hoop dat het zo duidelijk is O0
Helemaal :)
Had idd ook al eens zoiets gehoord van een piloot, dat ze voor inzetten binnen de bebouwde kom vaste landingsplaatsen hebben.