Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen

Auteur Topic: Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen  (gelezen 158431 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #450 Gepost op: 28 februari 2010, 14:12:56
Helemaal :)
Had idd ook al eens zoiets gehoord van een piloot, dat ze voor inzetten binnen de bebouwde kom vaste landingsplaatsen hebben.

Dat is niet helemaal waar. Ze landen ip zo dicht mogelijk bij het incident. Echter in bepaalde plaatsen hebben ze te maken met weinig landingsmogelijkheden binnen de bebouwde kom en dan maken ze gebruik van 'vaste' landingsplaaten. Met name 's nachts maken ze gebruik van die plaatsen, omdat niet ieder grasveld van ong 30 x 30 meter verlicht is en ook de omgeving het lastiger maakt (in het donker) voor een landing. Dit, ondanks de extra hulpmiddelen die ze hebben voor de nachtvluchten.
Geloof niet alles wat je denkt.


Bart S

  • Gast
Reactie #451 Gepost op: 28 februari 2010, 19:51:27
's Nachts wordt altijd geland op vooraf verkende, dus vaste, plaatsen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #452 Gepost op: 1 maart 2010, 00:47:56
Tis Engels hè...

Rotterdam is in het Engels Rotterdam (alleen uitspraak Rotterdem)
Den Haag is in het Engels The Hague (uitspraak: De Heku (ofzo ;D))
Vliegveld is in het Engels Airport

En zo zal je tot Rotterdam The Hague Airport komen denk ik... ;D

Jôh....... ::)


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #453 Gepost op: 2 maart 2010, 00:55:42
's Nachts wordt altijd geland op vooraf verkende, dus vaste, plaatsen.

Lijkt me sterk dat de Lifeliner de locatie in Terneuzen kent (sowieso was er geen enkel licht aanwezig op de landingsplaats) en zijn ze naar mijn weten nog nooit eerder in Terneuzen geland, op die plek in ieder geval zeker niet..

Dus altijd?


MMT-Erwin

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #454 Gepost op: 2 maart 2010, 13:17:21
Lifeliner 4 gaat eerst nachtvluchtebn doen als tweede heli voor Noord Nederland
Rond november 2010 gaat de lifeliner 2 nachtvluchten doen want dan zijn de piloten en verpleegkundige opgeleid en is de heli omgebouwd om nacht vluchten te kunnen uitvoeren


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #455 Gepost op: 3 maart 2010, 01:00:51
Tis Engels hè...

Rotterdam is in het Engels Rotterdam (alleen uitspraak Rotterdem)
Den Haag is in het Engels The Hague (uitspraak: De Heku (ofzo ;D))
Vliegveld is in het Engels Airport

En zo zal je tot Rotterdam The Hague Airport komen denk ik... ;D
On onze harten heet het nog gewoon 16hoven, en zo zal het voor mij de komende 20 jaar blijven heten ;D


Feder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 854
Reactie #456 Gepost op: 24 maart 2010, 10:59:15
Station voor traumaheli verdwijnt uit Stad Groningen

De traumahelikopter van het UMCG krijgt een nieuwe standplaats als hij 's nachts gaat vliegen. Nu is het hefschroefvliegtuig gestationeerd op het dak van het ziekenhuis in de stad Groningen. In Nederland vliegen vier traumahelikopters, die vanaf 2011 ook in de nachtelijke uren moeten uitrukken. De standplaats van de meest noordelijke heli zal dan het stadscentrum verlaten, omdat die daar te veel geluidsoverlast veroorzaakt.

Om de nachtvluchten mogelijk te maken, is een aanpassing nodig van de wet- en regelgeving. Daarover wordt gediscussieerd. "Het is een taaie discussie tussen ministeries", zegt arts Jens Valk. Zo moet de ziekenhuishelikopter worden vrijgesteld van de geluidsnormen. Wat de nieuwe locatie wordt van de traumahelikopter is nog niet bekend. Dat is volgens Valk afhankelijk van de nieuwe regels. Vliegveld Groningen Airport Eelde wordt genoemd, maar ook de vliegvelden in Drachten en Hoogeveen. (http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/groningen/article5935356.ece/Station-voor-traumaheli-verdwijnt-uit-Stad)


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #457 Gepost op: 24 maart 2010, 12:16:02
Station voor traumaheli verdwijnt uit Stad Groningen

Eelde zal wel voor flink wat discussie zorgen, met onze vrienden van VOLE...


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #458 Gepost op: 24 maart 2010, 12:39:54
On onze harten heet het nog gewoon 16hoven, en zo zal het voor mij de komende 20 jaar blijven heten ;D

Klein gokje, Als Den Haag (nog) een vliegveld had en R'dam niet. Hadden ze het echt niet zo genoemd. In de wandelgangen blijft het ook gewoon 16Hoven -punt- ;) en in oefeningen en alles nog altijd Rotterdam Airport :D
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #459 Gepost op: 24 maart 2010, 13:27:13
Misschien is het een idee om na te denken over de inzetten van LL4 in IJsselland. Deze regio valt op de grensgebieden van alle LL's en het heeft meestal weinig zin om bij ongevallen een LL te alarmeren. Als er geen LL5 in Zwolle komt, lijkt het me slim om LL4 dichter bij IJsselland te plaatsen (dan is Hoogeveen volgens mij een goeie optie) en daardoor inzetten makkelijker te maken.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..