Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen

Auteur Topic: Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen  (gelezen 155060 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #480 Gepost op: 27 maart 2010, 00:22:24
Noord-Duitsland wordt nog altijd door de Duitsers gedaan.

Leuke tekeningetjes maar snijdt het hout? Zou er bij de ANWB al zelf niet een grondige studie gedaan zijn over het wel of niet activeren van een 5e Lifeliner en de inzetgebieden?

Is er dan ooit serieus nagedacht over een vijfde lifeliner? Zo ja, dan zou ik daar graag wat meer over horen  :|

's Nachts heb je geen 5 op standby staande heli's nodig bijvoorbeeld.

Hoe ga je dat dan oplossen? Het zijn er nu 4. Of staan die na 12u niet meer standby? Bovendien doen we het nu ook zonder LL5, zouden Rheine (Christoph Europa 2) en Duisburg (Christoph 9) die gebieden niet onder hun hoede kunnen nemen in de nachtelijke uurtjes?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Gast

  • Gast
Reactie #481 Gepost op: 27 maart 2010, 00:47:41
We hebben nu 's nachts één lifeliner op standby, even opletten blijven Bas  ;)


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #482 Gepost op: 27 maart 2010, 00:53:48
We hebben nu 's nachts één lifeliner op standby, even opletten blijven Bas  ;)

Lifeliner 3 (Nijmegen/Volkel) vliegt alleen 's nachts toch? Maar, is het personeel van de andere lifeliners dan niet standby voor een eventuele uitruk, in dit geval dan wel per busje.

PS Het is laat vroeg, give me a break :)
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #483 Gepost op: 27 maart 2010, 15:53:17
Leuke tekeningetjes maar snijdt het hout? Zou er bij de ANWB al zelf niet een grondige studie gedaan zijn over het wel of niet activeren van een 5e Lifeliner en de inzetgebieden? 's Nachts heb je geen 5 op standby staande heli's nodig bijvoorbeeld.

Die bestuurlijke weg ligt iets anders.
Het Ministerie van VWS heeft vier traumacentra aangewezen die een helikopter paraat moeten hebben. Deze traumacentra moeten vervolgens zelf de helikoptervoorziening Europees aanbesteden. Daar kan dan dus de ANWB MAA (+ ADAC Luftrettung) uit komen, maar ook Schreiner Airways heeft een aantal jaar voorzien in een traumaheli (LL3 en LL4). De betreffende luchtvaartmaatschappij is dus puur opdrachtnemer.

Wil er een vijfde traumaheli komen, moet het Ministerie van VWS dat eerst noodzakelijk achten en moeten zij een traumacentrum aanwijzen om in een heli MMT te voorzien. Dat traumacentrum moet op haar beurt de helivoorziening aanbesteden.

De ANWB MAA zou dus wel kunnen verzinnen dat ze een vijfde traumaheli willen exploiteren, maar zolang dat niet wordt aanbesteed, zal die er niet komen. Het lijkt me ook niet waarschijnlijk dat een traumacentrum 'vrijwillig', op eigen initiatief een helivoorziening gaat aanbesteden. Dat kost namelijk klauwen met geld.


Dus voor de mensen die een vijfde traumaheli willen: richt je pijlen op het Ministerie van VWS ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #484 Gepost op: 27 maart 2010, 18:25:32
Dus voor de mensen die een vijfde traumaheli willen: richt je pijlen op het Ministerie van VWS ;)
En waar had je dan aan gedacht? ::) Brief sturen naar het ministerie, handtekeningenactie houden, lobby'en bij de minister? :) (M.a.w. is dat voor een normale sterveling niet een onbereikbaar doel? :))
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #485 Gepost op: 27 maart 2010, 19:02:41
En waar had je dan aan gedacht? ::) Brief sturen naar het ministerie, handtekeningenactie houden, lobby'en bij de minister? :) (M.a.w. is dat voor een normale sterveling niet een onbereikbaar doel? :))

Ik geef alleen aan bij wie je wezen moet ;)
Als jij daar voor de deur wil gaan liggen in je slaapzak om een vijfde traumaheli te krijgen moet je dat zeker doen ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #486 Gepost op: 27 maart 2010, 19:04:05
Ik geef alleen aan bij wie je wezen moet ;)
Als jij daar voor de deur wil gaan liggen in je slaapzak om een vijfde traumaheli te krijgen moet je dat zeker doen ;D

Ik zeg doen!
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Reactie #487 Gepost op: 27 maart 2010, 19:57:55
Ik geef alleen aan bij wie je wezen moet ;)
Als jij daar voor de deur wil gaan liggen in je slaapzak om een vijfde traumaheli te krijgen moet je dat zeker doen ;D

Ik heb weleens gekkere dingen gedaan, dus op zich moet dit geen probleem zijn!
Wie gaat er mee  >:D ?


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #488 Gepost op: 27 maart 2010, 19:58:35
Ik heb weleens gekkere dingen gedaan, dus op zich moet dit geen probleem zijn!
Wie gaat er mee  >:D ?

Dan kan ik niet achterblijven  ;D
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #489 Gepost op: 27 maart 2010, 21:13:22
Wel als het buiten +25 graden is, anders is het te koud om buiten te slapen! Nee maar even serieus: hoe groot is de kans dat zo'n brief 'iets' te weeg kan brengen?
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon