Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen

Auteur Topic: Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen  (gelezen 155065 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #490 Gepost op: 10 april 2010, 18:38:21
Ik weet niet of ik mijn vraag hier kan stellen maar is er iemand die weet wat op dit moment de operationele vliegtijden zijn voor o.a. de LL02 en de LL01 ??
Weet dat ze 's nachts nog steeds niet inzetbaar zijn als LL maar wel met de bus .... maar is daar een besluit voor of hangt dit samen met daglicht ???


Steef

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #491 Gepost op: 10 april 2010, 22:17:03
volgens mij is het voor het LL02 van 7:00 tot 19:00
weet niet zeker of dezen tijden kloppen.

ik weet wel als de heli na 19:00 bij een melding staat en het is donker dat hij gewoon terug kan en vliegt naar de basis


ijsselvechter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 208
Reactie #492 Gepost op: 11 april 2010, 16:22:06
Lifeliner 3 (Nijmegen/Volkel) vliegt alleen 's nachts toch? Maar, is het personeel van de andere lifeliners dan niet standby voor een eventuele uitruk, in dit geval dan wel per busje.

PS Het is laat vroeg, give me a break :)
Lifeliner 3 vliegt 24/7........dus niet alleen 's nachts ;)


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #493 Gepost op: 11 april 2010, 16:51:58
Lifeliner 3 vliegt 24/7........dus niet alleen 's nachts ;)

Ik bedoelde dat Lifeliner 3 de enige lifeliner is die 24/7 vliegt (dus ook 's nachts), maar had het wellicht iets anders moeten formuleren :)
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Reactie #494 Gepost op: 4 juli 2010, 15:40:51
volgens mij is het voor het LL02 van 7:00 tot 19:00
weet niet zeker of dezen tijden kloppen.

ik weet wel als de heli na 19:00 bij een melding staat en het is donker dat hij gewoon terug kan en vliegt naar de basis
 

Ter aanvulling onder het motto beter laat dan nooit: De helikopter mag tot een half uur na zonsondergang nog landen bij een ongeval. De voorwaarde is dan wel dat het weer goed genoeg moet zijn om in het donker (terug) te vliegen. Uiteraard geldt deze regel niet voor de Lifeliner 3.
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


Bart S

  • Gast
Reactie #495 Gepost op: 4 juli 2010, 22:51:03
Ter aanvulling onder het motto beter laat dan nooit: De helikopter mag tot een half uur na zonsondergang nog landen bij een ongeval. De voorwaarde is dan wel dat het weer goed genoeg moet zijn om in het donker (terug) te vliegen. Uiteraard geldt deze regel niet voor de Lifeliner 3.

Momenteel gelden er verlengde vliegtijden. Tot 20:30 wordt een melding geaccepteerd, en uiterlijk 21:30 moet de heli weer aan het dek staan.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #496 Gepost op: 16 juli 2010, 17:16:48
en uiterlijk 21:30 moet de heli weer aan het dek staan.

Zo niet... dan word het een nachtje Schiphol  ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #497 Gepost op: 16 juli 2010, 17:55:20
Ik kon niet zo snel vinden of dit al bekend was hier:

Rotterdamse traumahelikopter ook voor Zeeuws-Vlaanderen
TERNEUZEN - De Rotterdamse traumahelikopter is per direct ook inzetbaar in Zeeuws-Vlaanderen. Zeeuws-Vlaanderen wordt tot nu toe bediend door de helikopter van de Mobiele Urgente Groepen (MUG) met als thuisbasis Brugge.
Zeeuws-Vlaanderen kan bij het werkgebied van de Rotterdamse traumahelikopter worden betrokken, omdat het mobiel medisch team in de Maasstad sinds kort over een nieuwe, snellere helikopter beschikt. Die kan Zeeuws-Vlaanderen vanuit Rotterdam bereiken binnen dertig minuten. De MUG-helikopter uit Brugge kan dit overigens binnen tien à vijftien minuten.
Een voordeel van de Rotterdamse helikopter is dat die vanaf 1 februari 2011 ook 's nachts inzetbaar is. De MUG-heli die in principe vliegt van zonsopgang tot zonsondergang, blijft oproepbaar voor noodgevallen in Zeeuws-Vlaanderen.
http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-vlaanderen/6984313/Rotterdamse-traumahelikopter-ook-voor-ZeeuwsVlaanderen.ece
Vanaf heden dus de LL2 op ''eerste dienst'' voor ZVL  ipv de MUG
Volgend jaar gaan de LL2 ook ‘24/7’ vliegen, aldus dit persbericht.
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #498 Gepost op: 16 juli 2010, 20:35:27
Ik kon niet zo snel vinden of dit al bekend was hier:
Volgend jaar gaan de LL2 ook ‘24/7’ vliegen, aldus dit persbericht.

Tsja, een persbericht wat spreekt over een snellere helikopter die sinds kort tot de beschikking is ...
Kun je natuurlijk afvragen of het een klok en klepel verhaal is  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #499 Gepost op: 17 juli 2010, 00:01:43
Tsja, een persbericht wat spreekt over een snellere helikopter die sinds kort tot de beschikking is ...
Kun je natuurlijk afvragen of het een klok en klepel verhaal is  ::)

Maar hier ging het niet over toch? Ik dacht dat het over avond en nacht inzetten ging?
En een 'snellere' heli bedoelen ze waarschijnlijk dat hij sneller ingezet wordt.. Media moet het proberen zo duidelijk mogelijk te maken voor 'normale' mens.

(ff klein voorbeeldje: bij grote brand wordt er ook altijd gezegd: 'Er zijn geen schadelijkstoffen vrijgekomen' maar dit klopt toch ook niet? Dit is gewoon bedoeld ter geruststelling;-) )
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar