De Heli van Groningen land en stijgt op het dak van UMCG, uit ervaring(ik heb er gewerkt) weet ik dat dit heel veel lawaai maakt in het ziekenhuis zelf, dit lijkt mij niet echt handig voor de nachtrust aangezien het UMCG 1350 bedden heeft, als de heli daar snachts ook gaat landen een stijgen. Ook geeft dit erg veel overlast voor de omwonenden, aangezien het UMCG midden in het centerum staat. Ik vraag mij af het vliegen snacht wel opweegt tegen de nadelen.
Ik vraag mij de volgende dingen vaak af: waarom stijgt de heli in groningen af vanaf het dag van het UMCG? Dit geeft zeer veel overlast, en de keren dat de heli wel een patiënt vervoerd is misschien maar 30%. Vliegveld Eelde lijkt mij veel veiliger.
Ik weet dat er een brandblussysteem is op het dak van het UMCG is en dat er een brandwacht staat als de heli land. Maar wat als de heli neerstort naast het platvorm? Daar is geen brandblussysteem, een ramp is dan niet te over zien. Rijden met het busje lijkt me dan veel voordeliger aangezien je ook lekker kunt doorrijden snachts.