Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen

Auteur Topic: Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen  (gelezen 154743 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #90 Gepost op: 30 oktober 2005, 01:54:05
hier zeggen ze soms alleen maar de plaatsnaam en verder niks :-\ en nu is alles vd ambulance weg en is er helemaal niks meer van te horen/lezen

ff weer waar t topic voor was bedoeld:

ze hebben nu wel veel geld gekregen, maar zijn er nou al concrete plannen om 1 of meer lifeliners 's nachts te laten vliegen?


Sar 303 sqn

  • Gast
Reactie #91 Gepost op: 9 november 2005, 10:44:42
Ik zou graag eens willen weten of meer mensen dit is gehoord dan wel gezien hebben.

De laatste tijd heb ik de Lifeliner 2 al enkele keren 's avonds horen vliegen.
Dit zijn naar mijn id puur testvluchten aangezien op dat moment geen inzetten gaande zijn, maar ze gebeuren dus wel in het donker.
Gisteravond was dit ook zo, een inzet werd afgeblazen i.v.m. het licht.
En een tijdje later toen het echt donker was, hoorde ik de heli weer vliegen via de frequentie van Rotterdam Tower.


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #92 Gepost op: 9 november 2005, 18:04:11
En was dat na 19.00 uur? Oftewel stegen ze voor 19.00 uur op?

Want de heli vliegt van 7.00 uur tot 19.00 uur. De nieuwe Lifeliners zijn wel uitgerust met licht en neem aan dat de piloten ook in het donker kunnen vliegen...
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Sar 303 sqn

  • Gast
Reactie #93 Gepost op: 9 november 2005, 18:08:50
De heli vliegt niet standaard van 7-19.
Zeker nu niet meer, nu vliegen ze van zonsopgang tot zonsondergang.

Ik weet dat ze apparatuur hebben om in het donker te vliegen.

M'n vraag komt ook neer of er iemand op de hoogte is wat betreft testvliegen op nachtvliegen wat mogelijk in de toekeomst zal gaan gebeuren.


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #94 Gepost op: 9 november 2005, 18:18:19
Ze hebben van het kabinet wel geld ervoor gekregen.... Alleen vliegen ze nog niet in het donker naar meldingen....
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Lukas074

  • Gast
Reactie #95 Gepost op: 10 november 2005, 17:13:06
Ou het finacieel haalbaar zijn om in de nachtelijke uren te vliegen? JA tuurlijk, met de heli ben je 1-5 minuut eerder ter plaatse, maar hoe denken jullie erover?


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #96 Gepost op: 10 november 2005, 21:40:42
Zoals ik volgens mij al eerder heb vermeld, heeft het ook te maken met geluidsoverlast ;)
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
Reactie #97 Gepost op: 15 november 2005, 17:42:42
Ik heb nog even een filmpje opgedoken over dit onderwerp, ik weet niet of het al eerder geplaatst was.

Nachtvluchten traumahelikopters?

Uitzenddatum: Di. 1 maart 2005, 20.30u  
Verslaggeving: Dirk Mostert en Erwin Otten

De nachtelijke inzet van traumahelikopters is nog steeds niet geregeld, ondanks eerdere toezeggingen. Traumahelikopters vliegen nog niet ’s nachts, omdat er onvoldoende geld is. Ook is de veiligheid in het geding. Wat moet er gebeuren om die 24-uursdienst zo snel mogelijk te realiseren?

Het filmpje:
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/nos/netwerk/bb.20050301.asf?start=0:0:40&end=0:10:51

Bron: http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=deze_week&a=159396
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #98 Gepost op: 15 november 2005, 18:58:24
De heli vliegt niet standaard van 7-19.
Zeker nu niet meer, nu vliegen ze van zonsopgang tot zonsondergang.

Ik weet dat ze apparatuur hebben om in het donker te vliegen.

M'n vraag komt ook neer of er iemand op de hoogte is wat betreft testvliegen op nachtvliegen wat mogelijk in de toekeomst zal gaan gebeuren.



Misschien heeft het te maken met het bijleren van piloten om in de nacht te vliegen. (is een optie) Ikz ie hem inderdaad snachts wel eens vliegen zonder dat ik melding heb gehad.

Enkelt Helikopter inzetten in Rotterdam met al die bovenleidingen voor trams zie ik het nog niet zo snel gebeuren.
is de auto sneller... Ook al ben ik ze bijna altijd voor  ;D


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #99 Gepost op: 19 november 2005, 14:32:34
als het een kind betreft is het niet zo vreemd

Jahoor onwelwording van kind met direct een vliegende tweety MMT is WEL vreemd.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod