nog wat reacties via
www.112meerlanden.nl21 maart 2012 op 21:30
nog 1 reactie dan
Ik ben in het geheel geen brandweerman en zal het nooit worden ook
Alleen volg ik dit allemaal nauwgezet
Ik heb ook diverse stukken gelezen en zie het toch anders.
Maar als ik in jou schoenen zou staan zou ik ook zo reageren
Sterkte er mee
vuurkorf
21 maart 2012 op 20:51
hallo volger
ik heb geen zin om met modder te gooien want jij bent een beroeps en ik een vrijwilliger daar hoeven we geen doekjes om te winden.
de feiten verdraaien daar is onze leiding goed in en als je alle stukken gelezen zou hebben zou je dat weten.
ik wens je iig veel plezier in nv en hoop dat je niet te vaak naar de a4 hoeft voor een automaatje want dat is toch ook maar kut
volger
21 maart 2012 op 19:44
Het is denk ik verstandig deze discussie te sluiten
met elkaar eens worden we het nooit
Maar dat er geen brandweer meer is tussen Hoofddorp en Abbenes als Nieuw-vennep weg is klopt natuurlijk niet.
het is verstandig pas iets te schrijven als met het zeker weet.
vuurkorf
21 maart 2012 op 19:32
tuurlijk de beroeps zijn 24-7 inzetbaar en binnen een minuut op de weg idd en nee het is niet uit te leggen dat die kazernes zo dicht bij elkaar zitten.
Maar is het wel uit te leggen dat als er een auto in de sloot ligt in badhoevedorp er vanaf abbenes tot aan hoofddorp geen brandweerzorg is?
Is het uit te leggen dat de duikers in weteringbrug aan het oefenen zijn en er daardoor een schuur afbrand terwijl de vrijwilligers gewoon beschikbaar zijn?
Is het uit te leggen dat een beroepskorps na 12 minuten ter plaatse komt terwijl de kazerne op 30 seconden afstand staat?
Door de vrijwilligers op te doeken gaat de brandweerzorg alleen maar achteruit en dat voor 160000 euro?
HOEVEEL MAG EEN LEVEN KOSTEN!?
pim
21 maart 2012 op 12:40
Het is in Nederland een groot goed dat er mensen zijn die vrijwillig hun leven op het spel zetten om anderen te helpen. Dat deze mensen zomaar aan de kant worden gezet kan ik niet begrijpen de kwestie ligt bij beide partijen erg gevoelig. in mijn optiek heeft de gemeente niet goed naar de alternatieven gekeken, denk aan een gecombineerde brandweer.
volger
21 maart 2012 op 11:44
MADDY
De beroeps zijn er gekomen om dat de opkomst tijd van de vrij willigers veel te lang was
Als je even op google kijkt zie zo war de reden was waarom de beroeps er zijn gekomen
Dat speelde al in 2004
pim
21 maart 2012 op 11:27
Een grof schandaal! Dat college van burgemeesters en wethouders snapt er zelf de ballen van. En dan de manier waarop het kenbaar wordt gemaakt is ronduit om misselijk van te worden. Eerst de pers en dan de vrijwilligers, het lijkt wel de omgekeerde wereld, je hebt hier wel te maken met mensen geen honden.