Zeer grote brand (woning) Stalpaert van der Wieleweg - Delft 21-03-2012

Auteur Topic: Zeer grote brand (woning) Stalpaert van der Wieleweg - Delft 21-03-2012  (gelezen 6667 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
WijkagVrijenban ‏ @WijkagVrijenban
Salvage is nu bezig om ergste schade voor bewoners te beperken. #Delft #brand #zeer groot. Bewoners onder gebracht in hotel of bij familie.
21 maart 12 om 17:39 via Twitter for iPhone
Samen sterk in de hulpverlening!


PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
p2kflex
17:55:52 21-03-12GROUP-1PRIO 2 Binnenbrand (Kazerne aanvulling) (zeer groot) Stalpaert van der Wieleweg 58 DE 4250
ZGB1500010BRW Veiligheidsregio Haaglanden (Monitorcode)
ZGB1500371BRW Delft (Kazernealarm)
ZGB1500519BRW Delft (Lichtkrant)
Harlingen, wereldstad! <3


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Mag ik (als geïnteresseerde) vragen waarom men hier one-seven gebruikt en geen lagedruk? Bij een felle brand (in woning met houten tussenvloeren) is het toch noodzakelijk om (snel) veel water op het vuur te krijgen?
Tja, ik kan nu niet zeggen dat ik blij wordt over de resultaten van One-Seven. Die snelle knock-down valt tegen, er is zelfs weer een flinke herontsteking van de brand.
Inderdaad lage druk had hier bter op de plek geweest.


mallemiering

  • bevelvoerder, centralist MKB
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 580
    • GMK Zaanstreek/Waterland
Tja, ik kan nu niet zeggen dat ik blij wordt over de resultaten van One-Seven. Die snelle knock-down valt tegen, er is zelfs weer een flinke herontsteking van de brand.
Inderdaad lage druk had hier bter op de plek geweest.
Een van de voordelen van one-seven is de temperatuurverlaging. Ook de genoemde snelle knock-down werkt prima, maar dan moet je de straal wel inzetten zoals het hoort. Doordat ze nu van buiten inzetten, is het niet mogelijk om een goede verdeling op het plafond te krijgen, waardoor het ingebrachte schuim snel verbrandt en het effect verloren gaat. Daarnaast staat er op de eerste straal duidelijk te weinig druk, waardoor het schuim niet van goede kwaliteit zal zijn.

Om one-seven goed in te zetten, had men naar binnen moeten gaan en vanaf de kamerdeur de ruimte in moeten pakken, te beginnen met het plafond. Hierdoor neemt het one-seven de hitte op, en kan de kamer betreden worden om alle brandhaarden af te blussen. Of dit ook had voorkomen dat de brand door kon slaan naar de bovenliggende verdieping zullen we nooit weten.
Assumption is the mother of all fuck-ups