Controle brandkranen

Auteur Topic: Controle brandkranen  (gelezen 12091 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Nolke

• Gast
Reactie #30 Gepost op: 16 februari 2005, 12:21:55
Brandkranen alleen optisch cotroleren(1xper 3a4 jaar) , bij twijfel of opzetstuk wel geplaatst kan worden (bijv. verzakte put)dit proberen.
Putje zandvrijmaken verdere gebreken doorgeven aan beheerder leidingnet.
Maar zeker geen kraan openen i.v.m. insluisgevaar!!(volksgezondheid)
En trouwens je wil toch niet dat iedereen bruin wasgoed krijgt?
Geboordeputten jaarlijks controleren op grondwaterpeil en opbrengst, en begin rustig met trekken anders  trek je hem zo dicht.

Succes

Ton d Breejen

• Forum gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 16 februari 2005, 13:30:47
Citaat
Brandkranen alleen optisch cotroleren(1xper 3a4 jaar) , bij twijfel of opzetstuk wel geplaatst kan worden (bijv. verzakte put)dit proberen.
Putje zandvrijmaken verdere gebreken doorgeven aan beheerder leidingnet.
Maar zeker geen kraan openen i.v.m. insluisgevaar!!(volksgezondheid)
En trouwens je wil toch niet dat iedereen bruin wasgoed krijgt?

En dan bij een woningbrand er achter komen dat het spindel vast geroest zit  >:(
Bij twijfel gewoon opzetstuk plaatsen en conform de regels laten spoelen. Er is dan nagenoeg geen kans op insluizen.

Ton.

Nolke

• Gast
Reactie #32 Gepost op: 16 februari 2005, 22:21:49
En dan bij een woningbrand er achter komen dat het spindel vast geroest zit  >:(
Bij twijfel gewoon opzetstuk plaatsen en conform de regels laten spoelen. Er is dan nagenoeg geen kans op insluizen.

Ton.
Wat is er erger een hele wijk c.q. dorp ziek of een brandkraan die het niet doet.
Dan zal je op moeten schalen en waterwinning verderop moeten zoeken evt. watercontainer cq. wagen laten komen.
En als je de spindel al niet goed open krijgt is de kans op insluising al groter!
Bij ons is het afgeraden door de waterleiding mij.
Schadeclaims worden doorgestuurd naar de brandweer!!
De kans dat een spindel vastzit is trouwens niet zo heel groot en een goede kraansleutel is al veel waard.
De meeste problemen doen zich meestal voor in het buitengebied van een stad dorp, het is dan ook verstandig deze jaarlijks te controleren.

Tot weer 'ns

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #33 Gepost op: 16 februari 2005, 22:30:49
Wat is er erger een hele wijk c.q. dorp ziek of een brandkraan die het niet doet.
Dan zal je op moeten schalen en waterwinning verderop moeten zoeken evt. watercontainer cq. wagen laten komen.
En als je de spindel al niet goed open krijgt is de kans op insluising al groter!
De kans dat een spindel vastzit is trouwens niet zo heel groot en een goede kraansleutel is al veel waard.
De meeste problemen doen zich meestal voor in het buitengebied van een stad dorp, het is dan ook verstandig deze jaarlijks te controleren.

Tot weer 'ns
Nolke,ik heb liever dat een hele wijk aan de sch**terij is,dan dat ik binnen sta met een stevige brand en het water is op

Nolke

• Gast
Reactie #34 Gepost op: 16 februari 2005, 23:03:41
Nolke,ik heb liever dat een hele wijk aan de sch**terij is,dan dat ik binnen sta met een stevige brand en het water is op
Nou mooie hulpverlener ben jij.
Mag ik hopen dat je eens aan sch**t er van komt, dit kan voor oudere en zieke wel fataal zijn.
Als het water op drijgt te raken.
Moet je terug trekken.
Heb ik trouwens zelf al eens meegemaakt met het springen van een HD-slang, rustig blijven en terug keren en goed communiceren.

Poep ze

firemanr

• Gast
Reactie #35 Gepost op: 17 februari 2005, 09:16:58
Mag ik hopen dat je eens aan sch**t er van komt, dit kan voor oudere en zieke wel fataal zijn.
Moet je terug trekken.
Heb ik trouwens zelf al eens meegemaakt met het springen van een HD-slang, rustig blijven en terug keren en goed communiceren.

Poep ze

Rare ideenkronkel hou jij der op na.... Eerst beweer je bij hoog en laag dat je moet spoelen, ongeacht of je bruin water krijgt en aan de diarree raakt, en dan krijg je gelijk, dan veroordeel je hem weer.... ??? ???

Tot weer 'ns

Nolke

• Gast
Reactie #36 Gepost op: 17 februari 2005, 10:10:25
Rare ideenkronkel hou jij der op na.... Eerst beweer je bij hoog en laag dat je moet spoelen, ongeacht of je bruin water krijgt en aan de diarree raakt, en dan krijg je gelijk, dan veroordeel je hem weer.... ??? ???

Met controleren bedoel ik alleen optisch, zie eerdere melding in dit forum.

Groetjes Nol

firemanr

• Gast
Reactie #37 Gepost op: 17 februari 2005, 10:19:33
Met controleren bedoel ik alleen optisch, zie eerdere melding in dit forum.

Groetjes Nol

Ja, heb ut gezien, alleen met optisch controleren zie je niet of er ook wel water komt.....Dus dat kun je niet controleren dan...als je de mensen geen bruine onderbroeken wil bezorgen. ;D ;)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #38 Gepost op: 17 februari 2005, 16:46:17
Moet je terug trekken.

Poep ze

ik vraag me af of jij ooit wel eens een brand van dichtbij hebt gezien,trouwens dat intereseert me ook niet.Want wat kan mij het schelen dat een wijk ff bruin water heeft,wat voor mij telt is mijn eigen veiligheid en die van mijn collega,s.
En wat die bejaarde betreft,jammer  dat hij of zij aan de dunne is maar als bij diezelfde bejaarde brand uitbreekt en we moeten die bejaarde eruit halen trekken we ook terug omdat het water op is.Is de afloop ook fataal

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #39 Gepost op: 17 februari 2005, 16:47:21
ik vraag me af of jij ooit wel eens een brand van dichtbij hebt gezien,trouwens dat intereseert me ook niet.Want wat kan mij het schelen dat een wijk ff bruin water heeft,wat voor mij telt is mijn eigen veiligheid en die van mijn collega,s.
En wat die bejaarde betreft,jammer  dat hij of zij aan de dunne is maar als bij diezelfde bejaarde brand uitbreekt en we moeten die bejaarde eruit halen trekken we ook terug omdat het water op is.Is de afloop ook fataal

Je hebt helemaal gelijk Peter
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen