Wat ik vervolgens dan niet kan snappen is, dat ik van tijd tot tijd in de krant lees dat het waterleiding bedrijf in een wijk gaat 'Spoelen'. Zij melden het volgende "Het is mogelijk dat er bruin gekleurd water uit de kraan komt. Dit geeft vlekken op het wasgoed maar is niet schadelijk voor de volksgezondheid"
Als door het testen van een brandkraan later bruin water uit de kraan komt, is dit veroorzaakt door het loswoelen van roest in de leiding. Als je hiervan ziek zou worden is dit niet het probleem van de Brandweer maar heeft de waterleiding Mij. een giga probleem!
Als wij de brandkraan correct aansluiten is de kans op insluizen nihil. Ook bij slecht draaiende spindels omdat je ten alle tijden onder de afsluiter een hogere druk hebt staan dan in je opzetstuk.
Die logica ontgaat mij. of hebben we die ondergrondse brandkranen alleen neergelegd om een bouwvergunning te verkrijgen? Bij twijfel gewoon testen.
Ton.
Dat is het hem juist het waterleidingbedrijf kondigt dit van te voren aan, en ja je hebt gelijk het bruine water is niet schadelijk voor de volksgezondheid.
Maar het gaat zich om de kwaadaardige bacterieen die je niet ziet
Wij hebben 4100 brandkranen in ons controllegebied en doen deze controles overdag als we tussentijds een uitruk krijgen moeten we stoppen, het is bijna niet aantegeven in welke gebied je bezig bent en nogmaals het is een advies van de waterleiding mij.
Berichtje voor Peter 71:
misschien was die laatse regel wel niet juist, maar ik hoop toch dat we zo een discussie op dit forum kunnen houden.
Maar goed dat er zoveel verschillende mensen op deze wereld bestaan, anders was het leven ook saai!
Groetjes Nolke