Wederom brand in Kinderopvang 03-02-05

Auteur Topic: Wederom brand in Kinderopvang 03-02-05  (gelezen 3089 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MHL

  • Gast
Gepost op: 3 februari 2005, 18:57:23
Voor de 4e keer heeft er een brand gewoed in een voormalige kinderopvang aan de herkingenstraat.Gisteravond was er ook al een brand uitgebroken en zo nu weer. Weer stond het gebouw in lichterlaaie en maakte de brandweer middelbrand.
Met twee hoge druk stralen werd de brand geblust.






Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #1 Gepost op: 3 februari 2005, 19:00:17
Zou het hier om brandstichting gaan.....    :o


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #2 Gepost op: 3 februari 2005, 20:28:19
het kan aan mij liggen maar iets wat met 2 stralen hd uit gaat is toch geen middelbrand????????


Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #3 Gepost op: 3 februari 2005, 20:35:38
het kan aan mij liggen maar iets wat met 2 stralen hd uit gaat is toch geen middelbrand????????

Ik heb de melding niet gehoord, maar het is mogelijk dat de melders spraken van een uitslaande brand, waardoor er vanuit de AC direct opgeschaald is naar middelbrand.

M.v.g.,
Wilco Hogenbirk


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #4 Gepost op: 3 februari 2005, 20:36:45
Ik heb de melding niet gehoord, maar het is mogelijk dat de melders spraken van een uitslaande brand, waardoor er vanuit de AC direct opgeschaald is naar middelbrand.

M.v.g.,
Wilco Hogenbirk

Nee Wilco, de 43.1 heeft zelf opgeschaald naar middelbrand.
Mijn collega is er ook geweest en die vond het allemaal erg overdreven voor een middelbrand ;)


Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #5 Gepost op: 3 februari 2005, 20:37:29
Nee Wilco, de 43.1 heeft zelf opgeschaald naar middelbrand.
Mijn collega is er ook geweest en die vond het allemaal erg overdreven voor een middelbrand ;)

O....  oké  :)


Blik

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 3 februari 2005, 22:24:04
Achteraf kijk je een koe in zijn............ :D


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 3 februari 2005, 22:34:07
het kan aan mij liggen maar iets wat met 2 stralen hd uit gaat is toch geen middelbrand????????

Dan zou je ook een tweede aanvals ploeg van de tweede tas er bij in moeten zetten want de waterploeg kan je wel inzetten maar dat zal je op zo'n moment niet doen denk ik.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 3 februari 2005, 22:36:27
Dan zou je ook een tweede aanvals ploeg van de tweede tas er bij in moeten zetten want de waterploeg kan je wel inzetten maar dat zal je op zo'n moment niet doen denk ik.
waarom niet ??????
als de waterploeg de waterwinning in orde heeft gebracht kunnen die ook een HDstraal pakken,en als je mazzel hebt dat de brandkraan binnen 20 meter van het voertuig ligt kan de pompbediender zelf de waterwinning opbouwen


MHL

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 4 februari 2005, 10:51:36
Ik kwam aan.

Vervolgens trokken de gasten van de 43.1 twee hd slangen.

Begonnen met blussen en er werd middelbrand gemaakt.

De od 40.1 kwam ook nog ter plaatse en de 44.1 stond om de hoek. Was een beetje onnodig geweest om een watervoorziening te maken denk ik.   :P

En op de foto's is ook te zien dat er alleen maar met de hd geblust werd.  ::)

Het is volgens mij zo dat er op brand met twee tassen en een ladder wordt gereden.

Op het moment dat er een tweede tas moet worden ingezet wordt er middelbrand gemaakt.

Tenminste dat vertelde iemand mij die in ieder geval er heel veel van af weet  ;) (R)

Maar het is al de 4e keer, die avond ervoor ook al. Toen werd er trouwens wel een tweede tas ingezet.