Met alle respect, maar wat gaat de vervolging van deze agent voor doel behalen? Dat de agent misschien niet verstandig gehandeld heeft zou hij inmiddels zelf ook wel geleerd hebben. Als ik het verhaal lees heeft hij zelf al enorme spijt over wat er gebeurd is. Is het nou echt nodig om deze goedwillende agent te gaan straffen hiervoor? Welk doel streeft deze straf na? Volgens mij is de bedoeling van straffen om te zorgen dat het niet nog eens gebeurd, maar als ik het verhaal zo lees kan je daar al wel vanuit gaan. Moeten we dan deze meneer nog gaan straffen, of moeten we hem na anderhalf jaar de rust gunnen om z'n trauma te verwerken?
Volgens mij moeten we niet de individuele agent vervolgen, maar moeten we praten met de mensen die besluiten dat een heterdaad inbraak blijkbaar geen prioriteit 1 heeft. Mijn mond viel daar van open eigenlijk. Iedereen wil toch dat die boef vast komt te zitten? Liever gisteren als vandaag. Of zeg ik nu hele rare dingen waar ik geen verstand van heb? Dat kan natuurlijk ook namelijk.
*Overigens is mij bekend dat de agent nog niet daadwerkelijk veroordeeld is, mijn bericht is misschien dus wat vroeg, maar ik hoop dat jullie me dat niet af zullen straffen.