NED 3: POWLITIE derde seizoen vanaf maandag 17 maart 2014 om 21.55u

Auteur Topic: NED 3: POWLITIE derde seizoen vanaf maandag 17 maart 2014 om 21.55u  (gelezen 18717 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #20 Gepost op: 25 maart 2012, 16:19:26

Zijn reputatie? Is de rechter bang dat zijn reputatie beschadigd wordt? Hij heeft een scooter gestolen.

Oh oh rechtsprekend Nederland  98uiye

Ja, maar aan de andere kant, het is maar een scooter, natuurlijk moet hij goed gestraft worden. Maar als hij nu herkenbaar op tv en internet verschijnt. Binnenkort staat zijn naam, facebook en hyves gewoon in de commentaren op de youtubefilmpjes etc.

Hoe moet hij na het uitzitten van zijn straf en vergoeden van de schade dan ooit nog een baan vinden? Vroeger vergaten mensen iemand die aan de schandpaal gehangen had, en kon die persoon na een tijd trachten een normale baan te vinden en zich aan de wet te houden.

Het internet vergeet niks en door hem nu publiekelijk aan de schandpaal anno 2012 te hangen brandmerk je een dader in feite waardoor je het gewoon onmogelijk gaat maken om zijn leven te beteren.

Voor zwaarde misdrijven heb ik daar overigens een iets andere mening over en mogen daders best publiekelijk wat harder gestraft worden.

YNPD

• Agent
  • Forum gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 25 maart 2012, 17:45:54
"Het is maar een scooter"

Niks 'maar' een scooter. Je blijft met je tengels van iemands eigendommen af. Ik kan daar zo ehm 'ontstemd' om raken. Er staat op diefstal gewoon 4 jaar hoor. Als niet duidelijk is dat iemand het heeft gedaan dan moet je voorzichtig zijn met het herkenbaar maken, maar hier was van begin af aan al duidelijk dat hij de dader was dus wat mij betreft hangen ze hem in alle bushokjes in Amsterdam.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 25 maart 2012, 17:51:14
Mantel der liefde erover.... Die jongen heeft gewoon een probleem. Kan hij niets aan doen. Arme jongen....  ::)

ir. Auditor

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 25 maart 2012, 19:21:37
"Het is maar een scooter"

Niks 'maar' een scooter. Je blijft met je tengels van iemands eigendommen af. Ik kan daar zo ehm 'ontstemd' om raken. Er staat op diefstal gewoon 4 jaar hoor. Als niet duidelijk is dat iemand het heeft gedaan dan moet je voorzichtig zijn met het herkenbaar maken, maar hier was van begin af aan al duidelijk dat hij de dader was dus wat mij betreft hangen ze hem in alle bushokjes in Amsterdam.

Ik zeg ook niet dat hij niet gestraft moet worden, ik zeg alleen dat je mensen niet direct alle kansen op reïntegratie moet ontnemen. Als een scooterdief al geen kans meer mag hebben om na het uitzitten van zijn straf zijn leven te beteren, wie dan wel?

YNPD

• Agent
  • Forum gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 25 maart 2012, 19:24:09
Die kans heeft hij wel hoor, dat soort dingen vergaan op een gegeven moment, maar het gaat voor hem wel lastiger worden. Het feit dat ik met mijn kop enige tijd op internet zou staan zou mij eerder weerhouden van een winkeldiefstal dan de 150 (first offender) + 151 (civiele 'boete') = 301 euro die ik kwijt ben.

C337

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 25 maart 2012, 20:01:46
Inmiddels heeft GS voor- en achternaam, foto en een heel stuk online gezet. Maar nog geen beeld/uitzending gemist vermoedelijk doordat er nu juridisch getouwtrek is.

C337

• Senior gebruiker

ir. Auditor

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 25 maart 2012, 21:00:56
Die kans heeft hij wel hoor, dat soort dingen vergaan op een gegeven moment,

Tegenwoordig niet meer, zijn NAW gegevens staan inmiddels op geenstijl, dus als hij over 20 jaar ergens aan het solliciteren is voor een baan zal Google de mogelijke werkgever er nog gewoon even aan herrineren. Natuurlijk wordt het filmpje door google ook meteen beschikbaar gesteld.

Wens hem succes met het vinden van een baan. Best gek eigenlijk dat dat exact is wat de journalist tegen hem zegt, dat hij een baan moet gaan zoeken....

Goed dat ze hem gepakt hebben en die mag inderdaad wel een goede celstraf krijgen, maar als hij die uitgezeten heeft moet hij ook wel de kans krijgen te laten zien dat hij zich wel kan gedragen.

C337

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 2 april 2012, 19:15:39
Deel 2, laptop traceren (filmpje van 31 maart):
http://www.powned.tv/uitzendinggemist/zendtijd_powned.html

ir. Auditor

• Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 2 april 2012, 22:30:03
Begrijpelijk dat de politie niet met ze mee wilt werken zoals Powned zou willen. Het is geen prive legertje dat je zomaar even kunt optrommelen.